Rouhačská nauka katolické církve o Bohorodičce Marii

V tomto článku bych chtěl vysvětlit proč termín Bohorodička je rouhavý, respektive modlářský a proč zavedení tohoto názvu přispělo k vytvoření modlářského Mariánského kultu a v čem spočívá podstata tohoto modlářství.

Jedná se o zkrácenou verzi článku, která neobsahuje popis historického dění a informace o průběhu efezského koncilu. Kompletní článek s historickými detaily je zde.

Krátké vysvětlení

Řecký pojem theotokos se překládá jako Bohorodička a je spojením dvou slov: theos = Bůh a tokos (τόκος). Alexandrijská škola na západě tvrdila, že Marie porodila Boha, protože Ježíš byl plně Bůh a zároveň plně člověk. Cyril Alexandrijský použil přirovnání člověka ke dřevu, které je spalováno ohněm. Oheň představuje Boha a proniká lidstvím. Naproti tomu Antiošská (od Antiochie) škola vedená cařihradským biskupem Nestoriánem tvrdila, že Bůh (Logos = Slovo) přebýval v Ježíši jako v chrámě. To bylo trnem v oku Cyrilovi Alexandrijskému

Efezský "ekumenický" spiklenecký koncil

Jen krátce: Vedoucím efezského kocilu byl představitel západní církve, Alexandrijské školy Cyril Alexandrijský, což bylo problémem samo o sobě, protože Cyril zahájil koncil bez účastníků východní církve: představitelů Antiošské školy. Nejednalo se tedy o ekumenický koncil protože nebyla přítomná podstatná část a východní církev neměla možnost obhájit svou doktrínu. Cyril na Antiošské jednoduše nepočkal, ačkoliv měli dorazit do několika dnů.

Císař Theodosius prohlásil výsledky prvního sezení efezského koncil za neplatné (Zdroj) * - 16. července r. 431. Později však po dalších sezeních "potvrdil sesazení Nestoria jako i jeho protivníků Cyrila a Memnona a oba poslední dal vsadit do vězení." zdroj tamtéž. V důsledku Efezského koncilu Nestorián nakonec skončil ve vyhnanství.

Efezský koncil byl fraška

Několik biblických přísloví, které dokazují, že Cyril Antiošský, byl posel satanův:

"Není dobré nadržovat svévolníkovi a odstrčit na soudu spravedlivého." Přísloví 18:5

"V přestoupení zlého člověka je léčka, ale spravedlivý plesá a raduje se." Přísloví 29:6

"Na soudu svévolní neobstojí, ani hříšní v shromáždìní spravedlivých." Žalmy 1:5

Proč je pojem bohorodička rouháním

Mluvíme-li o bytosti, že porodila, pak předpokládáme, že rodič, matka a otec jsou téže podstaty nebo téže druhu jako potomek. Člověk rodí člověka, pes psa. Stejně tak je to s Božstvím Ježíše Krista, je-li nazván Božím synem, pak to znamená, že Boží Syn je Boží podstaty. V tom se shodneme s katolíky. Problém je tedy v tom, že byla-li Marie jednou nazvána bohorodičkou, pak byl zaveden termín, který ji označuje za Bohu rovnou, téže podstaty jako Bůh a navíc ji ještě navíc dává vyšší postavení než Kristus, neboť ji staví do role jeho matky, ačkoliv Kristus sám se ke své matce nepřiznal a nazýval ji pouze "ženou".

Zdroj

Citace jsou převzaty z knihy Hubert Jedin, Malé dějiny koncilů

Více detailů o efezském koncilu.

© 2019-2021 Křesťanské stránky
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky