O duchu kundalini a duchovním modlářství (díl 2.)

Předchozí díl

seriál: Jóga (1. díl)

Úvod do vyučování - seriál

Hlavní stránka s úvodem a přehledem všech článků.

Tento článek vychází z podcastu a jedná se o překlad rozhovoru. Hostem je Steven Bancarz. Steven také prezentuje svoji knihu o józe: The Second Coming of New Age.

Rozhovor byl vedený v angličtině a host se s moderátorem baví otevřenou komunikací, protože sdílejí stejný pohled na věc. Při překladu jsem však vypustil některé nejasné formulace, rozkouskované věty, které celkově nedávali smysl bez neverbální komunikace, která probíhala mezi hostem a moderátorem. Celkově byl problém v tom, že host se často zasekává a věty má trhané, takže jsem pro srozumitelnost článku musel věty trochu upravit a poslepovat tak, aby dávaly smysl. Nevyřčené věty, které vyplývaly z neverbální komunikace jsem se pokusil vepsat, aby článek dával smysl a nezněl jako soubor přetrhaných a nesouvislých vět. Některé méně důležité poznámky jsem taky vynechal, v zájmu zkrácení článku. Článek je také doplněn o moje poznámky, postřehy a občasné shrnutí.

Moderátor: ... chce mluvit o evangelistech a kazatelích, kteří mají ty své zkušenosti a lidé říkají co je duch kundalini: "Co ses naučil ze svého výzkumu o těchto věcech?"

Symptomy v hypercharismatickém prostředí

Steven:

Mnoho těch symptomů lidé zažijí v některých hyper-charismatických kruzích. Jsou charismatické kruhy, které podle mého názoru jsou v pohodě. Je to o hranici, kdy se to posune dál, že člověk začne toužit po nějakém nadpřirozenu více než po Ježíši a začnu používat jméno Ježíš jako mantru, jako odrazový můstek, abych získal to co podle mé představy Pán, Spasitel a Bůh je. Představujeme si, že Bůh je ta nadpřirozená zkušenost. To je nyní můj Bůh. Takže takhle se z toho stává modlářství, že vzýváme nějaké božstvo, nějakou substanci místo Boha. Lidé v těchto kruzích zaměnili stvoření či energii - oheň - za Boha. Křičí oheň, "více ohně" "více ohně" nebo více "síly", více "moci". Není to tak, že by Boha popisovali podle jeho vlastností nebo jmen jako Svatý, Qadóš (hebr. svatý), ale omezili se na tento "oheň". Nevzývají Ducha Svatého.

Vezmeme nějaké verše z bible a snažíme se usnadnit si zkušenost, které si cením více než Ježíše samotného. A jak víme, že si ceníme Ježíše pro něj samotného je podle poslušnosti jemu - učednictvím. V některých těchto církvích lidé hledají jen další předání/dodání (angl. impartation - def. přenos, předání?) něčeho. (Steven má namysli nejspíš to, že jen chceme nějakou sílu, moc nebo požehnání, ale nejde nám o Ježíše samotného a o poslušnost jemu.)

Ježíš mu odpověděl: "Jestliže mě někdo miluje, bude zachovávat mé slovo; a můj Otec ho bude milovat a přijdeme k němu a zřídíme si u něj příbytek." Jan 14:23

Jako Otec miloval mne, tak jsem i já miloval vás. Zůstaňte v mé lásce. Zachováte-li má přikázání, zůstanete v mé lásce, jako jsem já zachoval přikázání svého Otce a zůstávám v jeho lásce. Toto jsem vám pověděl, aby má radost zůstala ve vás a aby vaše radost byla úplná. Toto je mé přikázání, abyste se navzájem milovali, jako jsem já miloval vás. Nikdo nemá větší lásku než tu, aby položil svůj život za své přátele. Vy jste moji přátelé, děláte-li, co vám přikazuji." Jan 15:9-14

Chceme (chtějí) jenom další prorocké slovo, čerstvý oheň, čerstvý olej, čerstvé víno. Co dalšího mohu dostat od Boha? Nějakou substanci, kterou mohu dostat od Boha. Honím se za nějakou substancí. Anebo se honím za osobou.

Neboť každý, kdo prosí, dostává, a kdo hledá, nalézá, a tomu, kdo tluče, bude otevřeno. Který z vás, otců, podá svému synu kámen, když ho prosí o chléb? Anebo o rybu - podá mu snad místo ryby hada? Anebo když poprosí o vejce, podá mu snad štíra? Jestliže tedy vy, kteří jste zlí, umíte dávat svým dětem dobré dary, čím více váš nebeský Otec dá Ducha Svatého těm, kdo ho prosí?"" Lukáš 11:10-13

Pokud upřímně žádáte Otce jenom pro Ducha Svatého, ale mnoho lidí nežádá Boha o nic... Oni používají jméno Boží nadarmo, aby získali něco co není Bůh. Oni chtějí více než Boha oni chtějí "Boha plus..." Bůh jim nestačí chtějí něco navíc. A nejsou spokojení s trojicí, chtějí další věc. Jsou jako lidé ve světě. Chtějí další drogu. Chtějí další zkušenost. Ale nepochopte mě špatně. Já chci zkušenost. Ježíš řekl: ukaž mi svou slávu, buď naplněn Duchem. Já myslím, že hodně lidí chodí s Bohem a začnou scházet z cesty, když začnou být duchovně spokojeni. Když je více jeho dobroty, více jeho blízkosti. Ale měli bychom chtít jenom toho Boha.

Co když jsme v duchovní krizi, na poušti. On vidí náš charakter, náš růst a tvaruje nás.

Todd Bentley (Lakeland Revival, Fresh Fire Ministries Canada)

(T. Bentley Je jmenován jako jeden z těchto špatných vzorů.) Všechno je tam o tom probuzení, a všechno je to o tom "přijď sem kvůli tomu uzdravení", "přijď sem kvůli tomu předání (angl. impartation)", "Přijď s čerstvým ohněm" Global Fire Ministry.

A já jsem v tomhle byl zapojený. Seděl jsem pod několika učiteli, o kterých jsem věděl, že bych pod nimi neměl sedět. Kteří měli divný vztah k andělům, mluvili o vzývání/vyvolávání andělů (angl. invoking) nebo o spolupráci s anděly.

Něco sebou přinášeli, byla tam nějaká přítomnost a já chci vědět, co sebou přinášejí. Je tam nějaká přítomnost, nějaká síla a já chci vědět co to je. Já jsem pod tím seděl a zatížil jsem se - těmito učiteli. Nyní tvůj postoj srdce směrem k ním je že oni tě mají (duchovně) krýt, že tě mají chránit.

Pozn. překladu: Takže když ho začnu vnímat jako autoritu nade mnou a začnu přijímat to co on říká tak má nade mnou moc. A já ztrácím tu rozsuzovací schopnost posuzovat věci a rozhodovat o tom jak já budu chodit (jak se budu rozhodovat a kam mě moje další kroky povedou). Ztrácím svobodnou vůli. A toto je přesně to co se dělo když Adam a Eva stáli před stromem poznání a přišel Satan, který začal zpochybňovat Boží autoritu, Boží svrchovanost a Boží pravdy o potřebě a smysluplnosti Božích přikázání apod. Přesně tohle se vyučuje ve hnutí New Apostolic Reformation, takže je to přesně jako v zahradě Eden. Lidé, kteří tomuto hnutí naslouchají a dávají se strhnout těmito duchovními sílami, jsou oklamáni a je jen malá pravděpodobnost, že by se zavčasu probudili a obrátili se zpět k Bohu a k té pravdě, která je v Tóře. Ale Steven je příkladem toho, že to obrácení nastat může. Je třeba poslušnost a věrnost Bohu podle těch stále platných přikázání Tóry a když to někdo zpochybňuje tak propadl novodobému satanovu oklamání.

To je jako kdybych ho (vedoucí, autoritu) nazýval otcem. A já chci mít jistotu v tom, že jenom Bůh je mou autoritou, že on je ten od koho přijímám. Ale co se stane, když tito učitelé mají nadpřirozenou znalost, speciální zjevení přímo andělů nebo přímo ze snu nějakou nadpřirozenou moudrost s vizí? Najednou jsou to ty autority, které jsou těmi zprostředkovateli mezi Bohem a námi.

Pozn. překl. tzn. Bůh už nemluví přímo ke mně, ale oni mluví. V bibli je psáno:

Je přece jediný Bůh a jediný prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš," 1 Timoteovi 2:5

Takže, když se lidé stávají prostředníkem, mezi námi a Bohem, když sami máme přístup k Bohu, tak se stáváme modláři. Vystavujeme se riziku, že přijmeme mílné učení. Podobné to však může být pokud se nějaký anděl stane hlavním zprostředkovatelem mezi námi a Bohem, tím prostředníkem by měl být Boží Svatý Duch Ježíše Krista.

Oni se stávají prostředníkem mezi mnou a tím dalším krokem v mém vztahu s Bohem. Já nyní potřebuji jít k ním. Oni mají ty odpovědi. Já musím jít na jejich setkání, abych byl spasen.

Pozn. překladu: Toto je důležitým vodítkem k rozpoznávání sekt s křesťanskými charakteristikami. Kterákoliv církev nese takové rysy, že spasení jedince podmiňuje tím, že věřící musí být členem jejich sboru, členem právě té jejich církve - oni mají monopol na poznání pravdy a ostatní se pletou, je vlastně svou podstatou sekta. Pokud najdete ještě další rys, kterým je potřeba kontrolovat časový režim nebo program jejich členů tak se jedná s největší pravděpodobností o sektu. Třetím takovým vodítkem je církevní zákaz číst informace z jiných zdrojů než je schválená církevní literatura - podobně to mají Svědkové Jehovovi. Čtvrtým rysem je nedostatek svobody a prostoru - když autority chtějí dohlížet na to kam jede, co tam budete dělat, jak dlouho tam budete, jaký bude váš program a s kým se setkáte... To je další rys sekty. Učednictví nemá být založeno na kontrole od autority, ale na důvěře. Od toho slovo víra = důvěra.

A musím dostat nějaké předání/dodání (angl. impartation), nějaké pomazání, pokřtění ohněm (pozn. překl. pozor, nezaměňovat křest ohněm se křtem Duchem Svatým) od tohoto muže. Cokoliv co vytváří závislost, že nejsme schopni samostatně fungovat.

Informace o Toddovi Bentleym

Pár informací jsem si o něm vyhledal v souvislosti jsem našel Službu čerstvým ohněm v Kanadě, Probuztení v Lakeland.:

V dalším díle:

  • Další díl se jmenuje Duchovní útlak a pojednává o konferencích ohně a nesprávném přístupu k získávání duchovních darů. V poznámkách také popisuji své zkušenosti a dávám pár rad ohledně rozlišování duchů.

Feedback / zpětná vazba

Vážení čtenáři, prosím vás posouzení, zda tento článek není příliš přeformátovaný barvičkama, nerozptyluje vás to? Co byste změnili? Jste s tím spokojení nebo mám ty barvy zrušit?

Kontakt na autora překladu (Křesťanské stránky .webnode.cz).

© 2019-2021 Křesťanské stránky
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky