Jak se ochránit?

Duchovním růstem. (5. díl)

Předchozí díl

Andělé, dary a chtivost po dalších věcech díl 4.

Úvod do vyučování - seriál

Hlavní stránka s úvodem a přehledem všech článků.

Tento článek vychází z podcastu Ryana Riese a jedná se o překlad rozhovoru. Hostem je Steven Bancarz. Steven také prezentuje svoji knihu o józe: The Second Coming of New Age.

Rozhovor byl vedený v angličtině a host se s moderátorem baví otevřenou komunikací, protože sdílejí stejný pohled na věc. Při překladu jsem však vypustil některé nejasné formulace, rozkouskované věty, které celkově nedávaly smysl bez neverbální komunikace, která probíhala mezi hostem a moderátorem. Celkově byl problém v tom, že host se často zasekává a věty má trhané, takže jsem pro srozumitelnost článku musel věty trochu upravit a poslepovat tak, aby dávaly smysl. Nevyřčené věty, které vyplývaly z neverbální komunikace jsem se pokusil vepsat, aby článek dával smysl a nezněl jako soubor přetrhaných a nesouvislých vět. Některé méně důležité poznámky jsem taky vynechal, v zájmu zkrácení článku. Článek je také doplněn o moje poznámky, postřehy a občasné shrnutí.

Tento článek zakončuje předchozí díl odpovědí na otázku jak se ochránit před modlářstvím, jak rozpoznat čarodějnictví a jak duchovně dozrát.


Ochrana před modlářstvím a čarodějnictvím?

Růst do božího charakteru

Zvýrazněme to co Pavel nebo Ježíš zvýraznili ve správných poměrech. Pavel říká toto: Buďte naplněni duchem a horlivě tužte po vyšších darech, to jsou dva verše, ale jak mnoho veršů mluví o pokání. Jak často mluví o růstu ve spravedlnosti? Přečtěte si Římanům 12. To jsou ty pravé známky křesťana.

Proto vás vyzývám, bratři, pro Boží milosrdenství, abyste vydali svá těla jako živou oběť, svatou a příjemnou Bohu, skrze vaši rozumnou službu. A nepřizpůsobujte se tomuto světu, ale proměňujte se obnovením své mysli, abyste mohli rozeznat, co je dobrá, příjemná a dokonalá Boží vůle. Neboť skrze milost, která mi je dána, říkám každému, kdo je mezi vámi, aby o sobě nesmýšlel více, než se má, ale aby smýšlel střízlivě podle toho, jak Bůh každému udělil míru víry. Vždyť tak jako máme v jednom těle mnoho údů, ale všechny údy nemají stejnou práci, tak i my, ačkoli mnozí, jsme jedno tělo v Kristu a jednotlivě údy jedni druhých. Když tedy máme rozdílná obdarování podle milosti, která je nám dána, ať už proroctví, to konejme v souladu s vírou; nebo službu, ve sloužení; nebo ten, kdo učí, ve vyučování; nebo ten, kdo povzbuzuje, v povzbuzování; kdo dává, ve štědrosti; kdo vede, v pilnosti; kdo prokazuje milosrdenství, čiň to s ochotou. Láska ať je bez pokrytectví. Ošklivte si zlé, lněte k dobrému. Bratrskou láskou srdečně milujte jedni druhé, vzájemně se předcházejte uctivostí, v pilnosti nepolevujte, buďte vroucí duchem, služte Pánu, v naději se radujte, v soužení buďte trpěliví, v modlitbě vytrvalí, v potřebách se dělte se svatými, věnujte se pohostinnosti. Dobrořečte těm, kdo vás pronásledují, dobrořečte a nezlořečte. Radujte se s radujícími a plačte s plačícími. Buďte k sobě navzájem jednomyslní, nesmýšlejte vysoce, ale nechte se vést k poníženým. Nebuďte moudří sami před sebou. Nikomu neodplácejte zlo zlem. Opatrujte dobré přede všemi lidmi. Je-li to možné, pokud je na vás, mějte se všemi lidmi pokoj. Nemstěte se sami, milovaní, ale dejte místo hněvu, neboť je napsáno: "Má je pomsta, já odplatím, praví Pán." A tak: "Hladoví-li tvůj nepřítel, nakrm ho; žízní-li, dej mu napít. Neboť když to uděláš, nahrneš mu na hlavu řeřavé uhlí." Nenech se přemáhat zlem, ale přemáhej zlo dobrem. (13:1) Každá duše ať je poddána nadřízeným vládám. Vždyť není vlády, kromě od Boha; a vlády, které jsou, jsou ustanoveny Bohem. ... (5) Římanům 13:5 Proto musíme být poddáni, nejen kvůli hněvu, ale také kvůli svědomí. Vždyť proto také platíte daň, že jsou to Boží služebníci a právě tomu se pilně věnují. Dávejte tedy každému, co jste povinni: komu daň, tomu daň, komu clo, tomu clo, komu bázeň, tomu bázeň, komu čest, tomu čest. Nikomu nedlužte nic, než abyste se navzájem milovali; neboť ten, kdo miluje druhého, naplnil Zákon. Vždyť to "Nezcizoložíš, nezabiješ, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš žádostivý" a je-li ještě nějaké jiné přikázání, je shrnuto v tomto slově: "Budeš milovat svého bližního jako sám sebe." Láska nepůsobí bližnímu nic zlého; plností Zákona je tedy láska. Kromě toho znejte dobu, že už je čas probudit se ze spánku. Vždyť teď je naše spasení blíže, nežli když jsme uvěřili. Noc pokročila a přiblížil se den. Odložme tedy skutky tmy a oblečme zbroj světla. Choďme počestně jako ve dne, ne v hodování a opilství, ne ve smilstvech a nestydatostech, ne ve svárlivosti a závisti, ale oblečte se do Pána Ježíše Krista a nepečujte o tělo podle jeho žádostí. Slabého ve víře přijímejte ne k hádkám o názorech." Římanům 12:1-14:1

To jsou ty verše o tom milování lidí, růstu v milosti, růstu ve zbožném charakteru, abychom se přizpůsobovali tomu obrazu Ježíše. Choďte s Bohem a usilujte o to, aby vaše motivy byly čisté a vycházely z čistého srdce a z čistého svědomí. A učení o víře, která koresponduje se zbožností a všechny tyto pasáže. Ale jsou jenom dva verše, kde se mluví o tom nadpřirozenu. Jsou stovky veršů o učednictví. Není to jen podstata podívat se na verš nebo dva, je třeba znát celý ten kontext (pozn. kontext kapitoly, co bylo v předchozí a následující kapitole a komu je dopis určen), co oni zvýrazňují, protože můžete udělat modlu z čehokoliv. Můžete udělat modlu z duchovního ve jménu Ježíše, jak jsme o tom mluvili. A to je to odkud všechno začíná jít špatným směrem, protože co se stane, když vaše touhy pro to překročí tu touhu potěšit Krista a být jeho věrný učedník? Bůh není povinován (vám sloužit). Když začnete zasévat do těla v té oblasti - protože tělo není jen přirozená síla, ale jsou to jakékoliv skutky těla Gal 5:19 - čarodějnictví je implicitně nepopsatelně nadpřirozené, je to skutek těla.

(Pozn. Podstata čarodějnictví je v tom, že něčeho chceme dosáhnout pro sebe pomocí manipulace, pro svoje sobecké cíle chceme zneužít nadpřirozeno nebo Boží milost. S Bohem nemůžeme manipulovat. Proto v učeních jako je evangelium prosperity, které je vskutku ďábelské a anti-Kristovské, není pokora, ale středem jsou egocentrické zájmy člověka povýšeny nad Boha. To je znát i z té arogance a povýšenosti s jakou se ti slavní řečníci, kteří se zaprodali světu vysmívají Bohu.)

Jsou to skutky těla. Je to skutek té tělesné přirozenosti. Takže to nadpřirozeno (pozn. myslí modlářství - čarodějnictví, viz předchozí díl) může být ta touha po nadpřirozenu, ale může to být také součást mé tělesné přirozenosti. Jestliže chci pro sebe nějakou moc, schopnost, chci něčím vynikat, chci se cítit důležitý nad ostatní. Pokud to začínáte hledat tak to je ten moment, kdy můžete upadnout do problému, tak jako jsem upadl já. Já jsem jel na jednu z těch konferencí.

Moderátor:

Mnoho lidí se šťourá v bibli a čtou evangelium a vidíte co všechno ti učedníci dělají a vyrůstáte ve vztahu se svým Bohem a divíte se, tam je v tom taková síla. Hodně síly v tom vztahu s Bohem. A říkáte si: já chci jít hlouběji, chci více... A to se stává tou modlou 


(osobní poznámky)

Protože máme nesprávnou motivaci; nejsme zaměřeni na ten náš charakter, ne na službu Bohu, ale na to, že chceme napodobovat ty mocné skutky, ale neuvědomujeme si, že musíme něco ze svých věcí nebo svých zájmů obětovat pro Boha (Abraham měl obětovat Izáka). Také si neuvědomujeme, že s těmi mocnými skutky (jsou-li od Boha) je spojeno strádání: utrpení a pronásledování. Takže my v té oblasti nemůžeme sloužit pokud nejsme dostatečně pokorní a charakterově vyzrálí, protože ta služba a ty duchovní dary mohou vést k růstu ega. Bez důvěrného vztahu s Bohem nejsme na něm plně závislí, ale spíš na materiálních jistotách a potěšeních co nabízí tento svět. Přečtěte si Marek 4:19. Chtivost po dalších a dalších věcech zabíjí to slovo. Touha po bohatství vstupuje do těla člověka a tak není schopen slyšet slovo a plnit je. Moc apoštola Pavla vycházela z toho, že Pavel byl neustále ponižován, pronásledován a trpěl hladem, zimou, bitím - zemřel sám sobě. Zázraky, které dělal - všechno to uzdravování a mnoho lidí se obrátilo k Pánu - to bylo spojeno s tělesným utrpením, aby se nepovyšoval.

Tzn. my nemůžeme jít jen tak na nějakou konferenci a myslet si, že tam přijmeme nějakou nadpřirozenou schopnost prorokovat, komunikovat s anděly, mít vidění, mít nadpřirozené zjevení k porozumění budoucích věcí, které nejsou zapsány v bibli a ještě když se k tomu přidá ta touha po zájmu lidí.

(konec osobních poznámek)


Nezískáte více skrze to, že předstíráte svou vůli, tím že křičíte hlasitěji; více získáte tím, že se odevzdáte: čím více odevzdáte sebe a svůj život, čím více odevzdáváte své právo na své Já, na vaše myšlenky, vaše právo na váš názor.

Tzn. že odevzdáváte právo na svůj názor (pozn. asi to znamená, že lidé by se neměli hádat o názory a myšlenky (Ř 14:1) a neměli by mít tak velkou potřebu lpět na svých názorech)

vaše právo na životní styl, teprve tehdy získáte více od Boha.

Není to jen o té horlivosti. Nepochopte mě špatně. Horlivost hraje svoji roli, protože Ježíš dává podobenství o muži, který přišel a požádal o chléb a nemám takový postoj, jakože ti nedám chleba, protože on stále naléhá a žádá o ten chleba. Takže ta frekvence je důležitá. Ale pokud začnete pronásledovat tu horlivost bez spravedlnosti, pokud spravedlnost není váš základ...


(Osobní poznámky) 

Takže pokud ten člověk bude vaší dobroty zneužívat a sám neprojeví pokoru, vděčnost tak asi mu ten chleba znovu nedáte. A podobně je to i ve vztahu s námi a Bohem, že Bůh slyší naše prosby v závislosti na tom jaký je náš postoj k němu, postoj ke spravedlnosti a jestli ho upřímně hledáme. Tzn. že podle toho víme, že když někdo přichází za Bohem s vypočítavostí a chamtivostí, jen aby si namastil kapsy na důvěřivých lidech, tak ty dary, které získal skrze tuto službu nemohly pocházet od Boha - tj. narážka na falešná učení: zákon přitažlivosti, evangelium prosperity, hnutí víry a New Apostolic Reformation. To je ten důvod proč tvrdíme, že ďábel přichází v beránčím rouchu a převléká se za anděla světla.

Stejné je to s půstem a ponižováním. Můžete se postit jak dlouho chcete, můžete trýznit své tělo, ale nic vám to nepomůže, pokud nemáte spravedlivé skutky, viz Izajáš 58. Bohu se líbí takový půst, který jde ruku v ruce se spravedlivými skutky. Cílem půstu by tedy nemělo být jen to, že chceme Boha k něčemu přimět tím, že se něčeho zřekneme, ale že budeme usilovat o spravedlnost ve smyslu milosrdné laskavosti, hebr. chesed. Druhá možnost je ale, že se chceme zříci tělesných závislostí např. na jídle a to je také dobrý cíl. Ale určitě bychom neměli Boha vydírat kvůli tomu, že se postíme - nemyslím, že by Bůh na takový postoj slyšel.

(Konec osobních poznámek)


Stevensss

Pokud začnete pronásledovat horlivost ve spravedlnosti... Když spravedlnost není vaším základem... Bůh dává Ducha Svatého těm, kdo ho poslouchají. Chcete větší míru víry, to nebudou jenom skutky. Nebo jenom horlivost. Musíte pokrýt vaše základy. Všechny tyto věci činí vztah s Bohem. Pokud příliš zvýrazňujete jenom skutky, budete mít mrtvou víru. Pokud příliš zvýrazňujete jen to duchovno, budete mít nevyrovnané chození s Bohem a dostanete se do opravdu divných vod, tak jako jsem se já dostal.

Moderátor:

Nyní jsme u té konference.

Boží záměr s člověkem v sektě

Steven:

Nyní jsem na té konferenci. Já jsem chtěl trénovat lidi v nadpřirozenu. V darech. Já bych tam chtěl mít ty mluvčí, chci jenom přijmout od Pána a během chvály se tam každý roztáhl. 1500 lidí bylo na kolenech, 1500 lidí uctívalo na nějakou mou oblíbenou uctívací píseň a já zažívám Pánovu blízkost blízko. On ke mně mluví a on mi dává nějaké prolomení, vnitřní uzdravení těch oblastí, které byly zlomené a já jenom zažívám Pána, mocně ho zažívám a on to dělá pro mé dobro nehledě na to co se tam děje, Bůh nově uvěřivšímu člověku nebude zcela odhalovat každou jednotlivou věc, která je špatně s každou církví a s každým učitelem, on má jiné priority, on tě bude vyvíjet v tom chození s ním.


(osobní poznámky)
To je ten důvod, proč když se lidé po čase spokojí sami se sebou, tak je to špatně, protože si myslí, že všechno mají, ale neuvědomí si, že Bůh nám nezjevuje všechno najednou, ale postupně. Potřebujeme čas na to, abychom změní-li své chování, abychom byli schopni přijmout to co pro nás má a neodmítli to hned na začátku. Protože kdybychom viděli, co je to za sektu a jak hrozně nekřesťanské věci se tam vyučují, jaká je tam modloslužba, tak bychom tam nikdy nelezli, kdybychom neznali Pánovu vůli. Takže i tato negativní zkušenost se může hodit, i když očividně zde nešlo ani tak o tu negativní zkušenost, jako o tu pozitivní, která pomůže věřícímu posunout se dále. A teprve když už tam nemá co zdravého přijmout tak odejde. Bůh Jedná s našim charakterem postupně, protože na to potřebujeme čas, abychom změnili své chování a začali ho poslouchat. To vzdání se modlářství a získání naší ochoty stojí čas a přesvědčování. Nechce tedy po nás všechno najednou, ale postupně nás přesvědčuje o tom, abychom se vzdali svých sobeckých potřeb. Je mnoho co je třeba na nás změnit, ale když zvládneme jen několik kroků či etap a v domnění že to stačí, tak je to špatně. V tu chvíli, kdy jsme spokojeni sami se sebou, se zastavíme a hrozí, že upadneme do neposlušnosti vůči Pánu. V té církvi tedy může být něco špatně (falešná učení, démoni), ale Bůh pro tebe může mít nějakou lekci v té církvi. Takže tě tam pošle, aby ses něčemu naučil. Církev není dokonalá, ale i tak si ji může použít.

(konec osobních poznámek)


Takže on tě bude vyvíjet a tvé chození s ním a bude tě se vším seznamovat nehledě na to co se děje tam v té církvi. Ale později ti může dát rozlišení. Takže je nějaký důvod proč je mnoho falešných či podezřelých církví, ale je také mnoho církví s dobrým záměrem, kde mladí věřící jsou tam a stále přijímají službu a když to rozlišení později přijde nebudete schopni s tím rozlišením zůstat v církvi. Už nikdy. Takže vy tam strávíte třeba 10-15-20 let, ale je to nějaké období, kdy chci jenom hledat Boha, zažít jeho blízkost na tajném místě.

V dalším díle:

Feedback / zpětná vazba

Uvítám vaše připomínky ohledně přehlednosti článků a členění textu.

Kontakt na autora překladu (Křesťanské stránky .webnode.cz).

© 2019-2021 Křesťanské stránky
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky