Učení o Reinkarnaci není v Tóře obsaženo

Je to pohanské učení pocházející z dob helenizace, které se přímíchalo do rabínského judaismu, poté co skončila služba kněží v Chrámu. Je to jiné náboženství.

Před několika lety, ještě na začátku své znovuobjevené víry jsem se zeptal rabína na článek napsaný na "židovské" stránce, který propagoval "esoterické učení" o reinkarnaci. Zveřejňuji naši tehdejší komunikaci aby jste si sami udělali názor. Ovšem upozorňuji, že jak sám rabín Adelman napsal, učení o reinkarnaci v Tóře obsaženo není, není ani obsaženo v celém hebrejském Tanachu. Je to rabínské učení ústní tradice, neboli kabaly, které je tedy součástí rabínského judaismu. Proto esoterici, neboli vyznavači New Age tolik propagují kabalu. Z mého křesťanského hlediska je kabala okultismus, praktiky, které mají za cíl přitáhnout k člověku nadpřirozené síly a zkrotí je tak, aby je člověk mohl ovládat ke svému prospěchu. Je to zlo a smilstvo. Položte si otázku, proč je zbořen Boží chrám, není kněze, není obětí zápalných, není celopalů, ani obětí za hřích? Kde je Boží sláva Izraele a proč se toleruje homosexualita, esoterika, New Age praktiky, a okultismus v Izraeli? Vážně si myslíte, že tam ještě zbyl někdo, kdo by byl schopen vést lid? Na toto téma jsem natočil několik videí na svém kanálu je to téma rabínského judaismu. Musím napsat, že rabín Mendel mě zklamal, ale není to jeho chyba, vyrůstá v tom od malička a poté co jsem poznal co je rabínský judaismus zač, jakých šílených modlářských či okultních věcí se dopouštějí, jsem dal od judaismu ruce pryč. Co se jim ale nedá odepřít je poměrně dobrá znalost bible v antické hebrejštině.



Můj dopis rabínovi Mendelovi Adelmanovi
Ahoj Mendel.
Bylo mi řečeno, že judaismus byl ovlivněn helenizací. Teď, jsem si přečetl tento článek:
https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/282508/jewish/what-happens-after-death.htm

Autor napsal:"Někdy duše nemusí stihnout dokončit svou misi za jeden jediný život. V takových případech se vrací na Zem na "druhý pokus", aby dokončila svůj úkol.
Toto je koncept /Gilgul Neshamot / - Běžně označovaný jako
'Reinkarnace' - rozsáhle diskutováno v učení Kabbaly. "

Vlastně o řecké filozofii a víře moc nevím, ale zdá se mi, že v Tóře není nic o reinkarnaci. Zdá se mi, jako by byl judaismus ovlivněn nějakou pohanskovou filozofií a cizí vírou. Jak může někdo věřit, že reinkarnace představuje druhou šanci, když nic takového nenajdete v Tóře? Původně jsem nechtěl poslouchat tuto myšlenku (helénizace), ale teď, když vidím, co Kabbala říká, je naprosto jasné, že to nebylo součástí Tóry a bylo do ní předáno pohany. Jak se může někdo spoléhat na takový podezřelý zdroj, jako je Kaballa? Myslím, že článek je mix nebezpečných myšlenek. Zajímalo by mě, jestli je slovo helénizace odvozeno ze slova peklo? Jakoby to slovo naznačovalo, že ti kdo podlehli helenizaci půjdou do pekla?
Všechno nejlepší,

...

Rabín na můj dotaz poslal odkaz k přečtení ale nejprve se podívejme na původní článek...

Vkládám sem kousek textu z článku přeloženého pomocí googlu a znovu opakuji, nesouhlasím s tím, jsou to jen verše vytržené z kontextu, které o reinkarnaci vůbec nic neříkají. Udělejte si sami představu jak zcestný je rabínský judaismus. Sami zkoumejte a rozsuzujte Písmo.

Reinkarnace: Druhá cesta

Každá individuální duše je vyslána do fyzického světa se svým vlastním individuálním posláním, které má splnit. Jako Židé máme všichni stejnou Tóru se stejnými 613 micvot; ale každý z nás má svůj vlastní soubor výzev, odlišné talenty a schopnosti a konkrétní mitzvot, které tvoří jádro jeho nebo její životní mise.
Někdy duše nemusí dokončit své poslání za jediný život. V takových případech se vrátí na zem k "druhému pokusu", aby dokončila práci. Toto je koncept gilgul nešamot – běžně označovaný jako "reinkarnace" – rozsáhle diskutovaný v učení kabaly.12 Proto nás často silně přitahuje konkrétní micva nebo věc a činíme z ní středem svého života a věnujeme k tomu zdánlivě nepřiměřená část našeho času a energie: je to naše duše, která tíhne k "chybějícím kouskům" svého božsky určeného účelu.

Svět, který přijde

Tak jako jednotlivá duše prochází třemi fázemi – přípravou na své poslání, posláním samotným a následnou fází uspokojení a odměny – tak i stvoření jako celek. Řetězec duchovních "světů" předchází fyzickou realitu, aby jí sloužil jako zdroj božské vitality a zmocnění. Pak přichází éra olam hazeh ("tento svět"), ve které se odehrává božský účel stvoření. Konečně, jakmile lidstvo jako celek dokončí své poslání udělat z fyzického světa "příbytek pro Boha", přichází éra univerzální odměny – "svět, který přijde" (olam haba).
Existuje velký rozdíl mezi individuálním "světem odměny" duše v Gan Eden (zahrada Eden) a univerzální odměnou světa, který přijde. Gan Eden je duchovní svět, obývaný dušemi bez fyzických těl; svět, který přijde, je fyzický svět, obývaný dušemi s fyzickými těly 14 (ačkoli samotná povaha fyzické vůle projde zásadní proměnou).
Ve světě, který přijde, se fyzická realita tak dokonale "usadí" a bude odrážet božskou realitu, že překročí konečnost a dočasnost, které ji dnes definují. Zatímco tedy v dnešním nedokonalém světě může duše zažít "odměnu" až poté, co odejde z těla a fyzického života, v budoucím světě se duše a tělo znovu spojí a budou si společně užívat plodů své práce. Izraelští proroci tedy mluvili o době, kdy všichni, kteří zemřeli, budou obnoveni k životu: jejich těla budou obnovena15 a jejich duše budou obnoveny do svých těl. "Smrt bude navždy vymýcena"16 a "svět bude naplněn poznáním Boha, jako voda pokryje mořské dno." 17
To samozřejmě bude znamenat konec "éry úspěchů". 18 Závoj tělesnosti, zredukovaný na úplnou průhlednost, již nebude skrývat pravdu o Bohu, ale bude ji spíše vyjadřovat a odhalovat rovnoměrně. hlouběji než ta nejvznešenější duchovní realita. Dobrota a božství přestanou být něčím, co děláme a čeho dosahujeme, protože to bude to, čím jsme. Naše zkušenost dobra bude absolutní. Tělo i duše, znovu sjednocené tak, jak byly předtím, než byly odděleny smrtí, budou obývat všechno dobro, kterého jsme dosáhli svými svobodně zvolenými činy ve výzvách a skrytostech fyzického života.

A nyní článek odkazovaný rabínem Mendelem, je to článek v rubrice Kabala.

https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/474456/jewish/Where-is-reincarnation-found-in-Gds-word.htm

Kde se nachází reinkarnace v Božím slově, na rozdíl od lidského slova?

Autor Menachem Posner

Tóra byla předána Mojžíšovi od Boha v doprovodu ústního protějšku. Ústní Tóra je stejně tak Boží slovo jako Psaná Tóra. Jak roky plynuly, mudrci se začali obávat, že by ústní Tóra byla zapomenuta nebo zkomolena, pokud by nebyla zaznamenána. Rabi Juda princ a následující rabíni svěřili velkou část ústního zákona psaní. Ústní tradice v kombinaci s rabínskými předpisy tvoří Talmud a většinu zbytku židovské literatury. Existuje mnoho pojmů, které jsou zmíněny v Písemném zákoně, ale byly plně zaznamenány až v následujících spisech. To neznamená, že jsou méně Božím slovem. Bůh se ve své nevyzpytatelné moudrosti rozhodl, že budou zaznamenány tímto způsobem. Jedním z takových konceptů je reinkarnace. Dovolte mi, abych se podělil o několik míst, kde se o reinkarnaci zmiňuje Psaná Tóra. Nejsou to místa, která křičí "reinkarnace" tučným písmem, ale tvoří součást většího obrazu.

Kazatel 1:4: "Pokolení odchází a pokolení přichází."

Pokud by to odkazovalo na normální tok generací, nemůže přijít generace poté, co předchozí generace odešla. Spíše to odkazuje na stejnou duši (duše) vracející se v po sobě jdoucích životech.

Job 1:21 "Nahý jsem opustil lůno své matky a nahý se tam vrátím."

Kdo se vrátí do matčina lůna? Vstupte do reinkarnace. Toto je jen několik vzorků. Takových míst je roztroušených po celé Tóře celá řada. Převážná část toho, co o reinkarnaci víme, pochází z ústní Tóry a to je jen několik míst, kde je tato dynamika v písemné části zřejmá téměř neoficiálně. Otázkou však zůstává: Reinkarnace je hlavní teologický problém. Proč se o tak zásadním problému výslovně nehovoří v Psané Tóře? Dovolte mi však poukázat na to, že ani Psaná Tóra neobsahuje žádné informace o tom, co se stane s duší po smrti, o nebi a pekle, o povaze duše – a dokonce ani mnoho o Bohu. Pět knih Mojžíšových prostě nelze vnímat jako teologické dílo. Jedná se především o praktického průvodce, vyjádřeného ve formě příběhu. Pokud jde o zbytek Písma, dokonce i Přísloví a Kniha Job se čtou jako komentář k mlčky předpokládaným znalostem. Ze čtení těchto textů je zcela zřejmé, že židovská teologie (což je vše, čím kabala je), měla být předávána ústně, nikoli písemně. Pravda, mnoho starověkých kultur předávalo svou teologii a mystické učení písemně, včetně starých Egypťanů a Hindů. Ale rozdíl je docela jednoduchý: Starověký Egypt, Indie a podobně byly negramotnými společnostmi, s výjimkou malého počtu kněžské elity. Když si tato elita přála předat tajemství pro zasvěcené, zavázala se k psaní – a takovým formám písma, které mohli rozluštit pouze zasvěcení. Židé byli na druhé straně jedinečně gramotnou společností. Ke čtení hebrejštiny vám stačilo zvládnout 22 písmen – na rozdíl od stovek nebo dokonce tisíců glyfů používaných v několika starověkých písmech. Od běžného židovského dítěte ve starověkém světě se očekávalo, že bude gramotné. Proto ty záležitosti, které mohly být snadno nepochopeny, zkresleny a zneužity, musely být předány ústně. To platí zejména o reinkarnaci. Jak tvrdil rabín Moše Cordovero: "Ti, kdo vědí, neříkají a ti, kteří říkají, nevědí."

Jinými slovy, tajemství reinkarnace mají držet pouze ti, kterým lze věřit, že fazole nevysypou. Doufám, že jsem vám dnes pomohl. S pozdravem, Rabín Menachem Posner

Závěr

Bible - a to zejména hebrejské spisy, které byly archivovány ještě před narozením Krista, sama o sobě je učení. Jsou to výroky Božího slova, je to pravda a Boží spolehlivý základ na kterém lze stavět a ze kterého lze vycházet, pokud chceme učit teologii nebo vychovávat děti. Ze samotného Písma lze poznat, že rabíni učí učení, které je neslučitelné s Božím slovem. Vytrhávají verše kontextu. Kazatel nemluvil o reinkarnaci a Jób mluvil o své smrti, když použil slovo "tam". Rabíni si přizpůsobili svou teologii tak, aby byla v souladu s pohanskými učeními jako je New Thought a New Age. V rabínském judaismu nikdo spásu najít nemůže. Úřad rabína není Bohem dosazený úřad, je to úřad vytvořený člověkem, který se vzepřel Bohu v době, kdy celý Izrael hřešil a odpadl od Hospodina a Hospodin odvrátil svou tvář. Poté co zavrhli svého "bratra" Krista Ježíše jako Mesiáše a vydali ho pohanskému soudu, je Bůh na mnoho let vyhnal ze zaslíbené země. Ale ani po návratu a znovu vybudování Izraele, už to není Izrael svatý a vydaný Bohu, je to podivný sekulární a demokratický útvar ve kterém nevládne Hospodin, ale lid. Tóra říká, že cesta člověka vede do záhuby. Proto doporučuji všem studovat Tóru a Tanach do hloubky, učit se hebrejsky, aby vám byli zjeveny pravdy, jinými lidmi zamlčené nebo pokroucené.

© 2019-2021 Křesťanské stránky
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky