Proč nechodíš do církve?

Proč nechodím do církve?

Musí křesťan chodit do církve?


Bavím se s kolegy o své víře a oni se mě ptají, proč nechodím do církve? Proč nechodím do kostela. Když řeknu, že jsem křesťan, oni si představí katolickou církev, kostel nebo náboženské obřady. Ale nic z toho nemá nic společného s Bohem. Oni neznají Boha, neví jaký je a nemají ani ponětí co to vlastně znamená znát Boha. Myslí si, že jako křesťan bych měl chodit do církve. Ale Bůh nás nepovolal k tomu, abychom uctívali Boha v kostele, ale abychom s ním měli skutečný osobní vztah. Bible o tom říká toto:

Bůh, který stvořil svět i všechno, co je v něm, ten, který je Pánem nebe i země, nebydlí v chrámech udělaných rukama. Ani si nedává sloužit lidskýma rukama, jako by něco potřeboval, protože on dává všem život i dech i všechno. Skutky apoštolské 17:24-25

Bůh nepotřebuje bohoslužby v kostelech ani v chrámech. Stačí mu když ti, kteří v něho věří, zachovávají sami sebe čisté a neposkvrněné od (hříchu) světa a dělají to co jim říká. Bůh nepotřebuje náboženské obřady, oltáře a dokonce ani kněze, kteří tyto "magické" rituály vykonávají.

Je přece jediný Bůh a jediný prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, který dal sám sebe jako výkupné za všechny na svědectví v patřičný čas, k čemuž jsem byl já postaven za kazatele a apoštola (říkám pravdu v Kristu, nelžu), za učitele pohanů ve víře a pravdě. Timoteovi 2:5-7

Jako odpověď jsou tyto dva úryvky plně dostačující. Chtěl bych však ještě doplnit, že Bůh opovrhuje čarodějnictvím. Čarodějnictví Bůh zakázal. Každý kdo spoléhá na rituály jako na prostředky k uvolnění zázračné moci se dopouští čarodějnictví a modlářství. Katolíci například spoléhají na růženec a při modlitbě růžence provádí podobné "magické" rituály jako buddhisté, kteří slepě opakují rituály a slova domnívajíc se, že pro množství slov budou vyslyšeni.Matouš

Když se tedy modlíte, neříkejte prázdná slova jako pohané. Ti si totiž myslí, že budou vyslyšeni pro množství svých slov. Nebuďte jim tedy podobní, protože váš Otec ví, co potřebujete, ještě předtím, než ho poprosíte. Matoušovo evangelium 6:7-8

A osobní vztah s Bohem je o tom:

Mé ovce slyší můj hlas a já je znám a následují mě. Jan 10:27

(...) Ježíš odpověděl: "Ty říkáš, že jsem král. Já jsem se proto narodil a proto jsem přišel na svět, abych vydal svědectví pravdě. Každý, kdo je z pravdy, slyší můj hlas." Jan 18:37

Ježíš mu odpověděl: "Jestliže mě někdo miluje, bude zachovávat mé slovo; a můj Otec ho bude milovat a přijdeme k němu a zřídíme si u něj příbytek. Jan 14:23

Bůh si zřídí příbytek pouze v tom, kdo zachovává Boží slovo, tj. zajímá se o to co Bůh řekl, čte bibli, snaží se zapamatovat a myslet na to co Bůh přikazuje a žít podle toho. Boží služebník se snaží o to, aby jeho život byl v souladu s Božími přikázáními (a není jich jen deset, je jich mnohem víc. Boží služebník miluje Boha, miluje jeho slovo, jeho přikázání nevidí jako omezení, jeho přikázání má na srdci každý den a touží je plnit, protože mu dávají život a posilují ho.

Boží příbytek ve mně. Co to znamená?

Co znamená, že Bůh si zřídí příbytek v nás? Duch Svatý vstoupí do srdce, do těla člověka, který poznal Boha, který vydal Ježíši svůj život skrze víru a skrze křest ponořením pod vodu a skrze křest Duchem Svatým. To Bůh oznámil před více než dvěma tisíci let skrze své proroky, např. "A dám jim jedno srdce a vložím do jejich nitra nového ducha, odstraním z jejich těla srdce kamenné a dám jim srdce z masa, aby se řídili mými nařízeními, zachovávali moje řády a jednali podle nich. I budou mým lidem a já jim budu Bohem." Ezechiel 11:19-20

Podobně: "Toto je smlouva, kterou uzavřu s domem izraelským po oněch dnech, je výrok Hospodinův: Svou Tóru jim dám do nitra, vepíši jim jej do srdce. Budu jim Bohem a oni budou mým lidem." Jeremjáš 31:33

Dodržování Tóry, tedy Božích přikázání vyplívá z toho nového Ducha od Boha, kterého on na nás vylil. V této souvislosti je ještě zajímavé čtení z Izajáš 32:15-20, zde ho však necituji, protože podle kontextu se zdá, že v tomto místě prorok Izajáš mluví o Božím království. Koho zajímá tématika vylití Božího ducha, může si dále prostudovat Ezechiel 39:27-29 a Jóel 3:1-2. Obzvlášť zajímavý pak je Zacharjáš 12:10, který lze chápat i samostatně (vytržený z časového kontextu) jako jasný odkaz na probodnutého Ježíše Krista: "Ale na dům Davidův, na toho, jenž sídlí v Jeruzalémě, vyleji ducha milosti a proseb o smilování. Budou vzhlížet ke mně, kterého probodli. Budou nad ním naříkat, jako se naříká nad smrtí jednorozeného, budou nad ním hořce lkát, jako se hořce lká nad prvorozeným." Evangelia popisují, že když odsoudili a ukřižovali Ježíše, učedníci byli zničeni, veškerá jejich víra přišla vniveč, přemohl je strach a beznaděj. Dali vše aby mohli následovat Ježíše, a jejich učitel, jejich vůdce byl "poražen" a odstraněn. Co teď? V tom zoufalství se jim třetího dne ukázal Kristus, aby viděli, že byl vzkříšen z mrtvých a tak pochopili zbytek toho co nemohli pochopit. Ježíš však řekl, že musí vystoupit na nebe a sešle Ducha Svatého, o čemž pojednává kniha Skutků apoštolských. Když Duch Svatý sestoupil na učedníky, Bůh přebýval v nich a oni v něm. A tak je to s každým, kdo uvěřil v Ježíše a přijal Ducha Svatého.

© 2019-2021 Křesťanské stránky
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky