Sexuální čistota

Dnes se hodně mluví o sexuální čistotě nebo o předmanželské čistotě. Nejprve bych chtěl ujasnit několik pojmů a fakt, které se v církvích ignorují.

Nejprve si zjistěte co vlastně znamená slovo smilstvo. Ohledně tohoto termínu v církvích panuje dost nedorozumění, resp. pro lidi, kteří přijdou z pohanu a nejsou na tento neurčitý pojem zvyklí. Je třeba se podívat do starého zákona, jak židé tento termín používali, co znamenal a v jakých souvislostech. Napsal jsem na to celý článek, který slovo smilstvo (hebrejské slovo s kořenem Z-N-H - zóná nebo zaná, zenutc apod.) nahrazuje za slovo zahýbání, žena která zahýbá je pak nevěrnice (nepřesně coura či nevěstka).

Co znamená smilstvo (hebr. ZNH)

Židé pod pojmem zahýbání (ZNH) rozumí především nevěru a to v první řadě vůči Bohu. Nevěrnice (ZNH) se dopouští modlářství a těžkého hříchu vůči Bohu a zaslouží si trest smrti. Až budete někdy vysvětlovat co je to smilstvo, nezapomeňte zmínit trest smrti. Proč je to tak zásadní vám za chvíli vysvětlím. ZNH se praktikovalo především v pohanských národech a bylo známé pod pojmem posvátná prostituce nebo kultovní prostituce. Pro opravdové porozumění tohoto pojmu je třeba pročíst SZ např. knihy Exodus, Leviticus, Ezechiel a Jeremiáš, ale i tu část kde se píše o Támar (Gn 38:24). Je třeba se seznámit se Zákonem. Stejně jako v právním systému se berou v potaz důkazy i zde, aby žena mohla být usvědčena ze ZNH musel být nalezen důkaz. Pokud důkaz nalezen nebyl, nebyla vinná. Pokud byl důkaz nalezen, byla podle okolností buďto usmrcena nebo se musela provdat za muže, který ji připravil o panenství. Panenství je důkazem v soudním procesu. Pokud nedošlo k odstranění panenství, nejedná se o zločin a dotyčný osoba není ZNH - nevěrnice.

Další pojmy z NZ

Řecký pojem porneia je prakticky totožný s hebrejským ZNH. Protože se tento termín používal mezi židy, musíme předpokládat, že byl chápán jako ZNH - záletnictví či zahýbání. Postup pro vyhodnocování jestli je něco zahýbání nebo není je stejný jako u hebrejského termínu, protože se stále bavíme o židovské kultuře a židovských právech a zvycích.

Cena pannenství ve SZ

Ve starém zákoně cena pannenství je obrovská, protože rozhoduje nejen o cti rodiny, nepřímo má také finanční hodnotu a navíc rozhoduje o životě a smrti její nositelky. Pokud nositelka přijde o panenství a neví se s kým, takže si ho nemůže vzít a škoda nemůže být napravena ani finančně, ani manželským svazkem, pak je to to nejhorší co pro ni mohlo nastat. Rodina ji pravděpodobně vyvrhne, ona ztratila cenu a může se stát, že ji ukamenují (nebo ji vyženou mezi národy z pohanů - kde skončí jako prostitutka).

Duchovní hodnota panenství je ta, že představuje důstojnost člověka. Pokud člověk ztratí důstojnost, ztratí i sebevědomí a jde to s ní z kopce.

Ve starém zákoně se všechny smlouvy s Bohem uzavírali pomocí krve. Obvykle to byla krev zvířat. Když Bůh chtěl stvrdit smlouvu, proběhlo obětování zvířete. Krev symbolizuje život. Když žena poprvé spí s mužem je prolita krev, jako by došlo k uzavření smlouvy (nejen mezi těma dvěma, že si budou věrní až do smrti, ale i mezi Bohem). Svobodná žena totiž slouží Bohu celým svým srdcem, vezme-li si muže stará se o věci světa a tomu dává kus své lásky (či vášně).

Podobně to vysvětluje Pavel z Tarsu v 1 Korintským 7:32-34 "Přeji si, abyste byli bez starostí. Kdo není ženatý, stará se o věci Pána, jak by se zalíbil Pánu, kdo se však oženil, stará se o věci světa, jak by se zalíbil své ženě. Mezi ženou a pannou je také rozdíl. Nevdaná žena se stará o věci Pána, aby byla svatá tělem i duchem; vdaná se však stará o věci světa, jak by se zalíbila svému muži."

Z toho vyplývá, že jakmile se muž s ženou vyspí (a přišla tím o panenství) byla uzavřena smlouva, mezi Bohem a člověkem, podle Genesis 2:24 "Proto opustí muž svého otce i matku a přilne ke své ženě a stanou se jedním tělem."

Co z toho vyplývá pro ženu?

  • Pokud se sama připraví o panenství je to totéž, jako by se dopustila modlářství Z-N-H. Bůh to má v ohavnosti. Přišla o svou důstojnost a před Bohem se provinila smrtelným hříchem. To říká Slovo Boží.
  • Pokud je znásilněna, přišla o svou důstojnost, ale míra zavinění se posuzuje podle toho jestli ji někdo slyšel a zda se bránila. Pokud to bylo v lese, není vinna. Pokud to bylo ve městě a nekřičela, provinila se smrtelným hříchem, protože nekřičela. Podle SZ by ji židé ukamenovali.
  • Pokud se vyspí s mužem před svatbou a je to její první muž, posouzení závažnosti hříchu závisí na tom, jestli nebyla zasnoubena s někým jiným. A) Ex 22:15-16 "Když někdo svede pannu, která nebyla zasnoubena, a vyspí se s ní, vezme si ji za ženu a dá za ni plné věno. Jestliže by se její otec rozhodně zdráhal mu ji dát, zaplatí svůdce obnos ve výši věna panen." CEP. Věno se zaplatí otci a tím se napraví škoda, o kterou přišel otec ve svém domě. Svatbou se vyřeší otázka cti a důstojnosti a v ženě je obnoven život. Není tedy třeba aby zemřela. Dt 22:28 "Když najde muž dívku, pannu, která není zasnoubena, a chytí ji, bude s ní ležet a budou přistiženi, muž, který s ní ležel, dá otci té dívky padesát šekelů stříbra. Stane se jeho ženou, protože ji ponížil. Po celý svůj život ji nesmí propustit."
    B) Dt 22:23-24 "Když dívku, pannu zasnoubenou muži, najde nějaký muž v městě a bude s ní ležet, vyvedete oba dva k bráně toho města, ukamenujete je a zemřou: dívka proto, že v městě nekřičela, a muž proto, že ponížil ženu svého bližního. Tak odstraníš zlo ze svého středu." Z tohoto nařízení vlastně vyplývá, že pokud to proběhlo ve městě a dobrovolně, tak oba se dopustili ZNH (zahýbání v Izraeli) a musí zemřít! Nic jako milostné dostaveníčko milencům není přípustné.
  • Další situace je na poli, mimo město: C) Dt 22:25-27 "Jestliže nalezne muž zasnoubenou dívku na poli a zmocní se jí a bude s ní ležet, zemře jenom ten muž, který s ní ležel. Dívce neuděláš nic. Dívka se nedopustila hříchu hodného smrti. Je to podobný případ, jako když někdo povstane proti svému bližnímu a zabije ho. Vždyť ji našel na poli, zasnoubená dívka křičela, ale nebyl tu nikdo, kdo by ji zachránil." Zde je to hodnoceno jako znásilnění s přítomnou obranou, proto zemře jen muž (ale dívka utrpěla ztrátu důstojnosti a cti, otcovský dům přišel o újmu. Nejspíš by dotyčný měl také zaplatit škodu otci dívky).
  • Z toho vyplývá, že jediná situace, kdy lze situaci napravit svatbou je, že dívka nebyla zasnoubena s jiným mužem.

V Nové smlouvě

Zdá se že nejčastěji chybně chápaný verš je tento:

1 Korintským 6:15 Nevíte, že vaše těla jsou Kristovými údy? Vezmu tedy údy Kristovy a učiním je údy nevěstky? V žádném případě! 16 Anebo nevíte, že kdo se spojuje s nevěstkou, je s ní jedno tělo? Vždyť Písmo říká: "Ti dva budou jedno tělo." 7 Kdo se však spojuje s Pánem, je s ním jeden duch. 18 Utíkejte před smilstvem! Každý hřích, který člověk udělá, je mimo tělo; kdo však smilní, hřeší proti vlastnímu tělu.
19 Anebo nevíte, že vaše tělo je chrámem Ducha Svatého ve vás, kterého máte od Boha, a nejste sami svoji?

Ve verši 16 je pro nevěstku použité řecké slovo porné, což přesně odpovídá hebrejskému ZNH/zoná/nevěrnice. To slovo má více významů i v řečtině a používá se pro označní modláře, stejně jako pro označení človka promiskuidního. Protože jsem již vysvětlil význam slova ZNH je zbytečné znova opakovat, že aby se někdo dopustil ZNH/záletnictví/smilstva musí dojít ke ztrátě panenství ve smyslu hmatatelného důkazu použitelný pro soudní proces, ve kterém rada města (v SZ) může usvědčit ženu z hříchu a odsoudit ji k usmrcení, jinak nemůže být nazvána prostitutka/něvěstka (zoné/porné).

Pokrytectví a zákonictví v církvi

Někteří učitelé ať už v církvi nebo na internetu, se pohybují na tenkém ledě, když označují líbání nesezdaného páru za smilstvo/zahýbání/zoná. Podle definice zahýbání/zoná líbání obecně není hřích, a už vůbec ne smrtelný, protože při tom nedochází ke ztrátě panenství.

Líbání

Pokud jde o líbání jiné než duchovní, příbuzenské či přátelské, v konkrétním případě, kdy se jedná o:

  • nezasnoubený pár, který se miluje, líbání není hřích.
  • zasnoubený pár, který se miluje, líbání není hřích.
  • zasnoubenou ženu, která se líbá s mužem, se kterým není zasnoubená, líbání je hřích, protože je psáno: Ex 20:17 "Nebudeš dychtit po domě svého bližního. Nebudeš dychtit po ženě svého bližního ani po jeho otroku ani po jeho otrokyni ani po jeho býku ani po jeho oslu, vůbec po ničem, co patří tvému bližnímu." Když je někdo s někým zasnoubený, tak to znamená, že je téměř jeho, jen se čeká na uzavření smlouvy. Tóra to popisuje jasně v případě znásilnění.
  • vdanou ženu, která se líbá s mužem, se kterým není zasnoubená, líbání je hřích, protože je psáno: Ex 20:17 "Nebudeš dychtit po domě svého bližního. Nebudeš dychtit po ženě svého bližního ani po jeho otroku ani po jeho otrokyni ani po jeho býku ani po jeho oslu, vůbec po ničem, co patří tvému bližnímu." Tohle je ještě větší hřích než v předchozím bodě
  • vdovu, která se líbá se svobodným mužem, líbání není hřích.
  • V případě rozvedených párů je to komplikace, protože Bůh nedovolil rozvody kromě případů nevěry/záletnictví, do čehož se zahrnuje i modlářství a prostituce. V těchto případech je to těžko stanovitelené a každý by se měl řídit Duchem Svatým pokud ho má, pokud ho nemá tak jako hříšníkovy mu to může být jedno, protože není spasen a o své spasení líbáním nepříjde.

Ženská masturbace

Pokud žena pro masturbaci používá napodobeninu penisu k penetraci, tak se jedná o hřích totožný se zoná, protože sexuálně hřeší s předmětem stejně jako to dělali kultovní prostitutky, když navíc přijde o panenství s hračkou, tak ztratila svou důstojnost a jedná se o nenapravitelnou škodu. Pokud pak bude chtít mít jenom jednoho muže, nemůže mu dát panenství a nedochází k tomu duchovnímu uzavření smlouvy podle přirozenosti.

Římanům 1:20-26 "Jeho neviditelné znaky, totiž ta jeho věčná moc a božství, jsou přece od stvoření světa jasně vidět, když lidé přemýšlejí o jeho díle, takže nemají výmluvu. Protože když poznali Boha, neoslavovali ho jako Boha, ani nebyli vděční, ale ve svých myšlenkách propadli marnosti a jejich nerozumné srdce bylo zatemněno. Prohlašují se za moudré, ale stali se blázny. A zaměnili slávu nepomíjejícího Boha za zpodobení obrazu pomíjejícího člověka" (tj. i za napodobeninu penisu) ", ptáků, zvěře a plazů. A proto je Bůh vydal v žádostech jejich srdce nečistotě, aby navzájem zneuctívali svá těla, ty, kteří zaměnili Boží pravdu za lež a ctili stvoření a sloužili mu raději nežli Stvořiteli, který je požehnaný na věky. Amen. Proto je Bůh vydal hanebným vášním; neboť i jejich ženy zaměnily přirozené obcování za to, které je proti přirozenosti."

Z výše uvedených veršů vyplývá to co jsem řekl, že používání erotických pomůcek tohoto typu je nevěra vůči Bohu - modlářství/záletnictví/zoná/ čili smilstvo.

Galatským 5:17 "Vždyť žádost těla je proti Duchu a žádost Ducha proti tělu; ty věci jsou ve vzájemném rozporu, abyste nečinili, co byste chtěli."

Žalmy 1:4-5 "Se svévolníky je tomu jinak: jsou jak plevy hnané větrem. Na soudu svévolní neobstojí, ani hříšní v shromáždění spravedlivých."

Porno a erotika

Ježíš měl kázání na téma cizoložství, a řekl, že cizoložství začíná v srdci (viz zmíněný Ex 20:17).

Matouš 5:27 "Slyšeli jste, že předkům bylo řečeno: `Nezcizoložíš.´ Já vám však říkám, že každý, kdo by se chtivě podíval na ženu, už s ní zcizoložil ve svém srdci. Pokud tě tedy svádí tvé pravé oko, vyloupni je a zahoď od sebe. Je přece pro tebe prospěšnější, aby zahynul jeden tvůj úd, než aby bylo celé tvé tělo uvrženo do pekla. A pokud tě svádí tvá pravá ruka, usekni ji a zahoď od sebe. Je přece pro tebe prospěšnější, aby zahynul jeden tvůj úd, než aby celé tvé tělo bylo uvrženo do pekla."

To že Ježíš mluví o useknutí ruky nebo vydloubnutí oka svědčí o závažnosti tohoto hříchu. Je snadné si ho ale omlouvat. Kde začíná takový hřích? Já bych řekl, že už tam jak se ženy oblékají když jdou na  křesťanské setkání. Protože muže může svést i pohled na odhalené vlasy nebo odhalenou nohu či ruku. Ale zajímavé je, že Ježíš neříká, že by se ženy měli celé zahalit, aby nebyla vidět žádná část jeho těla, ale že by muži (či ženy) měli useknout svou pravou ruku! No to je ale na pováženou, jestli by to nebylo moc kruté. Nebylo by přeci jen lepší, aby se ženy v církvích oblékali decentně? Žádné krátké sukně, vlasy přikryté šátkem nebo závojem... Ono to má co dělat s pokorou, cudností a poddajností. Opakem cudnosti bych pak viděl tu touhu žen být sexuálně přitahovány a obdivovány... Jenže ono to asi má být jinak. Tím, že ženy ukazují svoje skoro nahé tělo ukazují, že jsou lacině k mání (neboť ukazují mnoho zadarmo, ale i kdyby to bylo za peníze byl by to hřích).

Co chlap může udělat? Za sebe mohu říct, když vidím nějakou vyzývavě oblečenou ženu jak jde přede mnou, mohu přejít na druhou stranu chodníku jako to dělají židé. To je jedna možnost. Jen tak ochráním své oko před hříchem. Skrze oko vstupuje hřích do srdce, už jen tím, že se musíš koukat na ženskou jak se ji pohupují boky a čím déle to trvá tím hůř. Je to proti přirozenosti. Ta ženská co šla po tom chodníku, byla zvyklá vystrkovat svůj zadek jako nějaká běhna a tak ji to zůstalo. Ale my křesťané se nemáme spojovat s pohany a nechat se ovlivňovat jejich hříšným jednáním, takže nám nezbývá než se radikálně oddělit. Přejít na druhou stranu chodníku je přitom mnohem méně radikálnější, než si vydlubovat oko! Ještě mě ale napadá jedna otázka. V případě, že jde křesťan za křesťankou, která je příliš vyzývavě oblečena, se dá toto řešit snadno: požádáš ji aby se zastavila a předejdeš ji (to v případě, kdy je chodník příliš úzký jako v zimě).

Další věc, pokud se věnuješ sledování erotiky nebo porna, zcela zákonitě to ovlivní tvé myšlenky a tvé myšlení. Srdce se naplní chtíčem a smyslnými tužbami, pak jen koukáš po ženských a obdivuješ jejich vnady. To není Boží představa o tom, jak by to mělo být. Bůh chce, aby si měl čisté srdce. Toto je kalich plný ohavností a nečistoty svého smilstva/zahýbání (Zj 17:4). Je to velký hřích a problém před Bohem, který odděluje od Boha. Brání člověku aby se mohl blíže přiblížit k Bohu.

Pokud nevíš jak z toho ven, platí stále ten stejný postup jako je popisován v bibli:

"Poddejte se tedy Bohu. Vzepřete se ďáblu a uteče od vás, přibližte se Bohu a přiblíží se vám. Umyjte své ruce, hříšníci, a očistěte svá srdce, vy, kdo máte rozdvojenou mysl. Dejte se do bědování, truchlete a plačte. Váš smích ať se obrátí v nářek a vaše radost v sklíčenost. Pokořte se před Pánovou tváří a povýší vás." Jakubův 4:7-10

Jednak je do akce třeba zapojit půst, také zlikvidovat veškeré zásoby porna a erotiky co máte v PC, zlikvidovat případné registrace pokud máte zaplacené nějaké internetové stránky, služby apod. Poté dejme tomu třetího dne půstu vyhledat pastora nebo někoho schopného se modlit v autoritě Ježíše Krista, letničního křesťana, který se bude modlit za vaše duchovní vysvobození. U konzervativních/tradičních církví bych pomoc nehledal, protože kdo neumí vyhánět démony, u toho asi moc nepochodíte.

Jsem věřící z pohanů, taky jsem těch hříchů měl hodně. Uvěřil jsem ve Slově Života a hříchy jsem vyznal a byl jsem pokřtěn. Přesto jsem svobodu od hříchu nenašel! Hřích mě deptal a ničil a z mé křesťanské víry se velmi rychle stalo mrtvé náboženství. Na toto téma jsem už psal články Životní cesta křesťana a Duchovní boj. Ty doporučuju přečíst. Ať už šlo o hříchy New Age, buddhismu, jedním slovem čarodějnictví, nebo sexuální závislosti, i když jsem hříchy vyznal, nenašel jsem svobodu. Proč ne?

Jak marné je, když se muži snaží ze své závislosti dostat vlastníma silami. Marně jsem se snažil vysvětlovat jednomu závislému, že to z vlastních sil nemůže dokázat. Když je člověk svázaný, nedokáže sám sebe rozvázat. Tohle musí udělat Kristus. Někteří lidi, ale stále odmítají uznat existenci duchovních sil a nevidí tu realitu, ve které žijeme. Vidí jen závislost na dopaminu, chápou chemické procesy v mozku, ale nechápou že za tím vším je něco mnohem víc a to duchovní zlo, které člověku brání vymanění ze závislosti stejně tak jako prožívání plnohodnotného vztahu s Bohem. Závislost je zlo, které působí ďábel, aby vás oddělil od Boha nebo alespoň obral o ty vymoženosti, které máte v Kristu pokud nehřešíte a jste opravdu svobodní od hříchu (Jan 8:34). Je třeba konečně začít důvěřovat Božímu slovu; realita je skutečně taková jak říká Pavel: "Vždyť náš boj není proti krvi a tělu, ale proti vládám, proti mocnostem, proti světovládcům temnoty tohoto věku, proti duchovním silám zla v nebesích." Efezským 6:12

O dva odstavce výše jsem psal o nutnosti duchovního boje. Vysvobodit vás může jedině Duch Svatý. Nestačí hřích vyznat. To jsem nevěděl. Proto jsem se tolik let!!! Nemohl dostat ze svých problémů. Koho Kristus vysvobodí, je skutečně svobodný a do svých hříchů se znova nezaplete. Protože pak jste naplněni Duchem Svatým a hřích se vám hnusí. Proto potřebujete, aby se za vás modlil člověk naplněný Duchem Svatým, vložil ruce a přikázal nečistým duchům, aby odešli. Jen poté co nečistý duch odejde, budete svobodní. Dokud je nečistý duch v domě, není tam ani ten Duch svatý!!!

"Když pak nečistý duch vyjde z člověka, chodí po suchých místech a hledá odpočinek, ale nenachází. Tehdy řekne: `Vrátím se do svého domu, odkud jsem vyšel.´ A když přijde, nalezne ho prázdný, vymetený a ozdobený. Potom jde a přibere k sobě sedm jiných duchů, horších než je sám. Pak vejdou dovnitř a bydlí tam a poslední věci toho člověka jsou horší než první. Tak tomu bude i s tímto zlým pokolením." Matouš 12:43-45

OK, není to úplně přesný popis. Ježíš zde mluví už o situaci vysvobození. Podstatné ale je, že když jste vysvobozeni, potřebujete hledat Boha, zajímat se o bibli, Boží slovo, vzdělávat se v poznávání Boží vůle, hledat Boha a zjišťovat jaký vlastně máš být. Předpokládám, že když se za vás ten pastor nebo křesťan modlil a duch odešel, měli byste být také naplněni Duchem Svatým. Mt 12:43-45 nejspíš popisuje situaci u nevěřícího, neobráceného člověka, ve kterém Duch Svatý nepřebývá. Proto je možné, aby se nečistý duch vrátil. Ježíš před tím varuje. Nestačí jen démona vyhnat, ten člověk se musí obrátit, činit pokání a přijmout křest ve vodě ve jméno Ježíše Krista. Jinak se démon může snadno vrátit.

Pokud nechcete přestat s hříchem, tak vám ani svěcená voda nepomůže

Důležité je vědět jestli chcete skončit nebo ne. Jestli vás váš hřích ničí, tak máte šanci s hříchem skončit, ale je třeba to udělat tak, aby do tohoto vysvobození byli zahrnuty základní faktory duchovní sféry, jak to je popsáno v bibli.

Pro svobodné páry

Můj názor je ten, že líbání není problém, ale asi bych nedoporučoval používat francouzské líbání se zapojením jazyků, protože to už může vést k tomu, že dostanete chuť posunout hranice. Nazývat líbání hříchem? Francouzské možná, ale ne smrtelným. Polibky na rty obličej ruce, ramena, mi přijdou úplně normální. Nelíbejte na erotogenní místa (u žen např. krk). Není dobrý nápad lézt spolu do postele a osahávat se, protože to pak nemusíte vydržet do svatby a ujedete. Další věc je, že pokud k tomu přece jen dojde, že žena přijde o panenství měli byste si ji vzít, protože jste vázání krevní smlouvou (mluvím o panně). Když to uděláte, tak váš hřích není odstraněn a zanechá to ve vás negativní dopady. Takže určitě zásnuby by měly proběhnout.

Sexuální život manželského páru

Nejsem ženatý, takže o tom nebudu dlouze psát, jen co říká bible:

Koloským 3:2 "Myslete na to, co je nahoře, ne na to, co je na zemi; neboť jste zemřeli a váš život je s Kristem ukryt v Bohu."

Efezským 5:8-13 "Kdysi jste byli tmou, ale nyní jste v Pánu světlem. Choďte jako děti světla, neboť ovoce Ducha spočívá ve vší dobrotě, spravedlnosti a pravdě. Rozeznávejte, co je příjemné Pánu, a neúčastněte se neplodných skutků tmy, ale raději je usvědčujte. Vždyť o tom, co oni vskrytu dělají, je hanba i jen mluvit. Ale všechno, co je světlem usvědčováno, je zjevováno; všechno, co je zjevné, je přece světlo."

Myslete na to, jestli byste se museli stydět za to, co děláte vskrytu. Pokud si představíte, že Bůh nahrává všechny vaše aktivity a pustil by je například před lidmi z vaší církve nebo před všemi, jestli byste se za to styděli. Naše povolání v Kristu je především mít na prvním místě Boha, milovat ho celým svým srdcem, myslí a duší. Kdo se čemu věnuje na to taky myslí. Když se někdo dlouho věnuje pornu, pak myslí na věci porna (a ty myšlenky neumí zastavit). Když se někdo dlouho věnuje sexu, pak zase myslí na sex. Ve SZ je napsáno, že po tom co muž dojde svého vrcholu zůstává do západu slunce nečistý (tj. od večera do večera). Proto člověk potřebuje mít kontrolu nad svými sexuálními pudy. Krom toho se můžete modlit v autoritě Ježíše Krista, aby hříšné a otravné myšlenky odešli. Modlete se, tak že je poddáváte Kristu nebo že je svazujete ve jménu Ježíše Krista a vyháníte ven. Osobně si myslím, že zdravé množství sexu je 1x týdně, ale mladí to můžou mít jinak. Každopádně, čím více sexu spolu budete během týdne mít, tím méně budete mít času na Boha, čtení bible, modlitby, chvály a uctívání, svědectví lidem o Bohu, evangelizaci a službu modliteb za nemocné (případně navštěvování sirotků, vdov Jk 1:27, lidí ve vězení atd.).

© 2019-2021 Křesťanské stránky
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky