Esoterický Ježíš a Kristovo vědomí

(Marcia Montenegro)

(apologetická odpověď)

Úvod

Marcia Montenegro je bývalá profesionální astroložka, která v oboru New Age působila přes dvacet let.

Zdroj: The Piscean Avatar: The Jesus of Astrology, str. 5

Pozn. překl. jako bývalý astrolog mám sklon psát názvy astrologických znamením velkými písmeny, abych je odlišil od názvu běžných zvířat.

Pozn. V článku se objevuje termín "Ježíš Ryb", který dokazuje na Ježíše jakožto ztělesnění či zosobnění astrologického vzoru či znamení Ryb. Ježíš Ryb je vlastně představa o Ježíši zosobňujícího Ryby. Ježíš Ryb, angl. Piscean Jesus.

Pozn. Nadpisy v jednotlivých částech článku byly dodatečně přidány, pro rychlejší orientaci v textu.

Předchozí články

Esoterický Ježíš - Ježíš jako avatar

Ježíš jako avatar Ryb

Ježíš jako zosobnění Ryb

Ježíš a Ryby

Univerzální láska

Ježíš jako člověk

Ježíš, byť plně Bůh, byl také plně člověkem. Nebyl to duch, který se pouze zhmotnil, ani pokročilá bytost, která dočasně přijala tělo. Mnohokrát jedl s ostatními, například když procházel obilnými poli se svými žáky a jedl klasy obilí (Matouš 12: 1); a po vzkříšení, on jedl ryby a chléb s jeho učedníky na pláži, jak zaznamenal v Jan 21: 12-15a. Farizeové pronásledovali Ježíše k jídlu s výběrčími daní a hříšníky v Matouši 9:11. Zažil hlad (Lukáš 4: 2) a cítil zármutek, úzkost (Matouš 26:37) a agónii (Lukáš 22:44).

Byl Ježíš esoterický učitel?

Ježíš nikdy neučil, že jsme Bůh, máme vnitřní božství nebo že můžeme vyvinout Kristovo vědomí. Bylo jasné, že kdybychom v něj věřili, měli bychom věčný život (Jan 3:16, 5:24, 6:47, 8:24). Toto je hlavní téma Starého i Nového zákona, jako je Izaiáš 45:21, kde se Bůh nazývá Spasitelem, a Izaiáš 9:6,7 a kapitola 53, které předpovídají narození, utrpení za hříchy a věčné království Ježíše.


Téma hříchu člověka v očích spravedlivého Boha, počínaje Genesis 3 a pokračujícím ve Zjevení, ukazuje potřebu člověka vysvobodit se z tohoto hříchu (Genesis 3:15; 2 Samuel 2:22; Izaiáš 1:16; Jeremiáš 4: 14; Daniel 6:27; Římanům 3:23; 2 Korintským 1:10) skrze víru v Krista a ne skutky (Skutky 13: 17-39, 17:30, 31; Římanům 5: 8-10, 8: 5) -11; 2 Korintským 5: 16-19; Galatským 2:16, 3:24; Efezským 2: 8; Židům 9:14).

Ježíš Ryb je jen příklad, ne Spasitel. New Age říká: Člověk musí být očištěn vlastním úsilím; duchovní pokrok závisí na vlastním porozumění a činech. Křesťanství říká: Ale protože člověk má omezené porozumění a vždy se prokázal jako selhávající bytost se špatným jednáním, jeho úsilí je jako snažit se vyčistit talíř špinavým hadrem; talíř je špinavější a hadr se opotřebuje.

Gnóze a esoterismus

Při vysvětlování gnóze, znalosti, která vede k "vyšší realitě" a k hlubšímu prožívání "obyčejné reality", redaktoři časopisu Gnosis označují toto jako esoterické, pocházející z řeckého esotera, což znamená "dále v"; "Musíme tedy jít 'dále dovnitř', abychom zběžně vyjádřili, co je to gnóze."[54] Kontrastují esoterickou spiritualitu s "exoterickou" spiritualitou, což je "vnější" forma víry. Exoterická spiritualita má co do činění se spasením, zatímco esoterická učení se zaměřují na "transcendenci", na prožívání Boha versus chtějí být s ním v posmrtném životě.[55] Gnostická cesta je subjektivní, vnitřní bez hranic a pouze konečná vlastní zkušenost slouží jako konečný průvodce. 

Astrologie

Astrologie je esoterické učení, protože si nárokuje vnitřní moudrost:

1) interpretace grafu je založena na znalostech vnitřních významů planet, znaků, symbolů a domů mapy a 

2) astrologické tvrzení odhaluje prostřednictvím své mystické symboliky vnitřní já člověka, jak ukazuje vliv Jungových myšlenek na současnou astrologii. 

Esoterický Ježíš a Vědomí Krista

Pohled zastánců víry Kristova vědomí na Ježíše představuje esoterického Krista, protože se tvrdí, že je vrozeně uvnitř všech lidí. Jak již bylo dříve uvedeno v citovaných New Age a astrologických pramenech, k tomuto Ježíši není přístup prostřednictvím víry, ale spíše tím, že člověk jde do svého vlastního já a uvědomuje si, že má nebo může mít Kristovu přirozenost. To se děje prostřednictvím zvláštních technik a/nebo učení stále složitějších duchovních "zákonů". Mystické zážitky z transcendence však nepřetrvají a nevymažou lidský stav hříchu.

Ježíš Ryb je jen jedním z mnoha lidí, kteří mohou dosáhnout Kristovy přirozenosti; Ježíš a Kristus jsou považováni za oddělené. 

Bible však učí, že Ježíš je jedinečný Syn Boží a Spasitel, a je jediným prostředkem spasení (Jan 3:15; Skutky 4:12; Efezským 1: 7), a je Beránkem Božím, "který snímá hřích světa, "(Jan 1:29, 36). Jan Křtitel, který byl počat před Ježíšem (Lukáš 1:36, 41), řekl davům, že Ježíš "existoval přede mnou" (Jan 1:30). Kristus, znamená "pomazaný", je Mesiáš a existuje pouze jeden zaslíbený Mesiáš, Ježíš (Jan 4:25, 26).

Kristus však nezapadá do esoterického vzorce. Když ho Ježíš vyslechl po jeho zatčení, řekl mu: "Já jsem mluvil ke světu veřejně. Vždycky jsem učil v synagogách nebo v chrámu, kde se Židé vždycky scházejí, a nic jsem nemluvil tajně." (Jan 18:20).


Přestože Ježíš mluvil v podobenstvích, mělo to naplnit starozákonní proroctví, které ti, kteří odmítají Boha nechápou (Izajáš 6: 9-11). Ježíš to cituje v Lukášovi 8:10, než vysvětlí podobenství o rozsévači svým učedníkům. Podobenství nejsou hádanky, ale příběhy ilustrující konkrétní učení. V některých případech ti, kteří poslouchali, rozuměli podobenství až příliš dobře - jako tomu bylo v případě zákoníků a předních kněží, kteří se našli v podobenství o vinařích, kteří zabili syna majitele vinice (Matouš 21: 33-46; Marek 12: 1-12; Lukáš 20: 9-19).


Poté, co uslyšeli toto podobenství, byli tito náboženští vůdci naštvaní a chtěli se zmocnit Ježíše (Matouš 21:46; Marek 12:12; Lukáš 20:19).

Jak Ježíš vysvětlil - jeho druhým příchodem není "příjem Kristova vědomí" nebo dosažení vyšší úrovně duchovnosti, ale fyzický příchod, který bude viditelný (Matouš 24:27; Lukáš 17:24). Poté, co Ježíš po svém tělesném vzkříšení vystoupil k Bohu Otci, dva andělé řekli učedníkům, že Ježíš "přijde stejným způsobem, jako jste ho sledovali když odcházel do nebe" (Skutky 1:11).

Neboť jako blesk vychází od východu a září až na západ, takový bude i příchod Syna člověka." Matouš 24:27 NBK

Závěr

Avatar Ryb je pokročilý duchovní učitel překrytý astrologickými interpretacemi mysticismu Ryb a New Age. Souvztažnost mezi vlastnostmi Ryb a Ježíšem, se sice dotýká některých jeho charakteristik, avšak neřeší Ježíšovo hlavní poslání, učení nebo identitu jako Mesiáše, Božího Syna a Spasitele, který platí za náš hřích svou prolitou krví na kříži.

Kristovo vědomí nového věku je založeno na vnitřním božství člověka dosaženém vlastním úsilím, na rozdíl od spasení, které dostáváme jako dar skrze víru v biblického Ježíše a duchovního a fyzického vykoupení, které máme skrze vzkříšení a vítězství nad smrtí (1 Korintským 15; 1 Tesalonickým 4:16, 17). Jako lidé s padlou přirozeností nemůžeme být Bohem. Toto spasení nabízené v Kristu je Boží milostí, darem, pro které nemůžeme pracovat, být dostatečně dobří, abychom ho mohli získat nebo jakýmkoli způsobem si na ně vydělat (Římanům 3: 27-28; Efezským 2: 8, 9; 2 Timoteovi 1: 9; Titovi 3). : 5). Jak Ježíš říká v Janovi 4:10 ženě u studny: "Kdybys znala ten Boží dar, a kdo je ten, který ti říká: `Dej mi napít,´ prosila bys ty jeho a dal by ti živou vodu."

Astrologie, která pracuje s cykly, se dívá na svět tak, že lidstvo prochází dvanácti znamení zvěrokruhu znovu a znovu; (v karmické astrologii, pozn.) duše po staletí v reinkarnacích prochází mnoha těly. V takovém světě je oheň naděje opakovaně osvětlen marným úsilím lidstva vymanit se ze svého vlastního zla jen, aby znovu a znovu zhasínal v temnotě neschopnosti člověka dosáhnout tohoto cíle.

O kolik větší naděje existuje v biblickém Ježíši, který dobyl smrt a hřích (Římanům 5: 14-19), který vysvobozuje člověka z "domény temnoty" a převádí jej do "království světla" (Kolosanům 1) : 13), který je světlem světa (Jan 8:12) a skrze kterého máme vírou odpuštění hříchů, dar věčného života a přijetí jako (Boží) děti do Božího království (Galatským 4: 5) ; Efezským 1: 5; Kolosanům 1:14)!

Ježíš řekl: Já jsem chléb života. Nikdo, kdo ke mně přijde, už nebude mít znovu hlad. Ti, kteří ve mě věří, nikdy nebudou žíznit," Jan 6:35

Zdroje

[54] Richard Smoley and Jay Kinney, Hidden Wisdom (NY, NY: Penguin/Arkana, 1999), xiii.

[55] tamtéž, xiv. 


© 2019-2021 Křesťanské stránky
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky