Kenotický Kristus

Hereze propagovaná T. Whitem, B. Johnsonem aj.

Zdroj

https://www.sermonindex.net/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=61919&forum=35

Překlad diskuse.

Úvodní příspěvek: Autor - deltadom (Dominic Shiells)

Autor článku: Article from the CARM website

https://carm.org/kenosisenosis  

napsal Matt Slick
4/30/2008 

"Kenosis" je odvozeno z řeckého slova "kenoó", což znamená "vyprázdnit". Používá se v Phil. 2:7. Text Fil. 2:5-8 se zde vyplatí vložit. 

Mějte v sobě tento postoj, který byl také v Kristu Ježíši, (6) který sice existoval v podobě Boha, ale nepovažoval rovnost s Bohem za věc, kterou je třeba uchopit, (7) ale vyprázdnil (sám) sebe v podobě služebníka omezeného [tělem] a byl stvořen [zjevem] k podobě lidí. (8) A když byl zjeven jako člověk, pokořil se tím, že se stal poslušným až k smrti, až k smrti na kříži." (Fil. 2: 5--8).

Teorie kenosis uvádí, že Ježíš se vzdal některých svých božských vlastností, když byl mužem zde na zemi. Těmito atributy byly vševědoucnost, všudypřítomnost a všemocnost. Kristus to udělal dobrovolně, aby mohl fungovat jako muž, aby mohl naplnit dílo vykoupení. Tento pohled byl poprvé představen koncem 19. století v Německu u lutheranského teologa Gottfrieda Thomasia (1802-75). Fil. 2:5-8 neučí, že se Ježíš vzdal kterékoli ze svých božských vlastností, protože o těchto vlastnostech nic neříká. Místo toho mluví o Jeho pokoře, která ho podle vůle Otce pohnula, aby opustil svůj majestátní stav v nebi a vstoupil do pokorné pozice lidské přirozenosti. Existuje však problém, s nímž se ortodoxní křesťané musejí vypořádat, o němž se zdá, že se jím teorie kenosis adekvátněji zabývá. Vezměme si například Marka 13:32. V něm Ježíš řekl: "Ale o tom dni nebo hodině nikdo neví, ani andělé v nebi, ani Syn, ale jen Otec." Pokud Ježíš věděl všechno, jak vyplývá z jeho božské přirozenosti, tak proč neznal den nebo hodinu svého návratu. Odpověď zní, že Ježíš spolupracoval s omezeními lidství a dobrovolně neuplatňoval svůj atribut vševědoucnosti. Pořád byl božský, ale pohyboval se a žil úplně jako člověk. Teorie kenosis je nebezpečná doktrína, protože kdyby byla pravdivá, znamenalo by to, že Ježíš nebyl úplně božský (pozn. překladu: nebyl by plně bohem ve smyslu křesťanském, ale byl by polobohem či "malým bohem" ve smyslu světského učení New Thought/New Age - myslím, že něco podobného učí Svědkové Jehovovi a není divu, protože jejich zakladatel Charles T. Russell byl opravdu svobodný zednář a Kristus byl pro něj Mistr svobodný zednář). Pokud by Ježíš nebyl zcela božský, potom by jeho smírné dílo nestačilo k odčinění hříchů světa. Správnou doktrínou je hypostatická unie - že Ježíš je plně Bohem i plně člověkem (Kol 2: 9) a nevzdal se žádných božských atributů, když byl mužem na zemi. 

Neboť v něm přebývá veškerá plnost Božství tělesně" Koloským 2:9 NBK

Chci vám odtamtud ukázat knihy a videa z YouTube, protože to není nic malého, když popíráte božství Ježíše Krista a hereze propagované Billem Johnsonem, Toddem Whiteem, Hillsongem a dalšími. Skončí to ve spáse založené na skutcích.

Další příspěvky v diskusi

sermonindex poslal:

Ze stránky: https://en.wikipedia.org/wiki/Kenosis 

V křesťanské teologii je kenosis (řecky: κένωσις, kénōsis, lit. [akt vyprazdňování]) "sebeprázdněním" Ježíšovy vlastní vůle a stává se zcela vnímavým k Boží božské vůli. Slovo ἐκένωσεν (ekénōsen) je použito ve Filipanům 2: 7, "[Ježíš] se neudělal ničím ..." [Phil. 2: 7] (NIV) nebo "... [vyprázdnil se ..." [Phil. 2: 7] (NRSV), používající slovesný tvar κενόω (kenóō) "vyprázdnit".

Užití v Nové Smlouvě
Nový zákon nepoužívá skutečné podstatné jméno kénōsis [2], ale slovesný tvar kenoó, který se vyskytuje pětkrát (Ří 4:14, 1Ko 1:17, 9:15, 2Ko 9:3, Fil 2:7) . Z těchto pěti časů je to Filip 2: 7, ve kterém se prý Ježíš "vyprázdnil", což je výchozím bodem křesťanských myšlenek kenosis.
Jan Křtitel projevil tento postoj, když řekl o Ježíši: "Musí se stát větším; já se musím stát méně." (Jan 3:30). [3]

Také z:

https://danmusicktheology.com/kenosis/early_fathers.shtml

St. Chrysostom, Phil. 2: 5-8, 6pp, Při mé práci na obranu ortodoxie nebylo nic inspirativnějšího než tato homilie. Každá velká kacířství v průběhu věků narazila na tuto pasáž. Zlatoústý, stejně jako ostatní časní otcové, nenalezl v úryvku kámen úrazu, ale klenot, kterým by světlo pravdy zářilo na klíčové kristologické otázky. Tyto pravdy, když přežily všechny hereze, jsou přirovnávány k soutěžnímu vozatajovi. "Neboť když vozy bojují v koňských dostizích, není nic tak příjemného, ​​jako když se jeden z nich vrhne a svrhne celé vozy se svými řidiči, a poté, co shodí mnoho vozů, které na nich stály, jede sám k cíli a konec kurzu a uprostřed potlesku a řevu, který se zvedá ze všech stran do nebe, s kurýry okřídlenými radostí a potleskem, se šíří po celé zemi; o kolik větší potěšení zde bude, když Boží milost svrhli jsme v jednom a v těle kombinace a ďábelské machinace všech těchto herezí spolu s jejich vozatajem? " Stejné téma pokračuje v Homilii 7, 6pp, kterou rozšiřuje tak, aby zahrnovala Phila 2: 5-11.

_________________
SI Moderátor - Greg Gordon

Citace z Nové smlouvy

Jestliže jsou totiž dědici ti, kteří jsou ze Zákona, pak je zmařena víra a zrušeno zaslíbení." Ř 4:14 NBK, podobně KR

Kristus mě totiž neposlal křtít, ale kázat evangelium, ne v moudrosti řeči, aby snad nebyl zmařen Kristův kříž." 1 Kor 1:17 NBK

Poslal jsem tedy tyto bratry, aby snad naše chlouba vámi nebyla v tomto ohledu zmařena, ale abyste, jak jsem řekl, byli připraveni." 2 Kor 9:3
Ačkoli existoval Božím způsobem, netěžil z toho, že je roven Bohu, (7) ale zmařil sám sebe, když přijal způsob služebníka a stal se podobným lidem. (8) A když se octl v lidské podobě, pokořil se a stal se poslušným až k smrti, k smrti na kříži." Filipským 2:6-8
© 2019-2021 Křesťanské stránky
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky