Křest mimo manželství

V situaci, kdy osoba, která má zájem o vztah je v partnerském vztahu s jinou osobou, ale nejsou manželé vzniká objektivní překážka proč odmítnout křest dokud nejsou oba partneři sezdáni. V této situaci zase není kam spěchat a je třeba si to rozmyslet. Cizoložství potažmo smilstvo jakožto předmanželské aktivity mimo manželství by se čerstvě pokřtěné křesťance/křesťanovi stalo pastí. Ducha Svatého totiž nemůžete oklamávat. V hebrejské bibli se vyskytuje slovo smilstvo (zanetá) nebo smilnice jako zoná (kořen z-n-h) a já bych to spíš překládal jako "kurevnice" nebo kurvení nebo zahýbání... Aspoň takto vážně to bere bible, že slovo smilstvo mi přijde jako slabý výraz. https://krestanske-stranky.webnode.cz/smilstvo-cizolozstvi-a-zahybani/
Pak je tam ještě slovo chalálá označující zneuctěnou ženu (neprovdanou). V tomto kontextu je možné se poučit z příběhu panny Támar a Abšalóma v 2. Samuelově knize, 13. kapitole.
Slovem zahýbání jsem se snažil vystihnout fakt, že když člověk má sexuální aktivity s partnerem kterého si nevzal, tak tím vyjadřuje to, že to s tím člověkem nemyslí vážně a jako takové se to označuje jako svévolnictví, které hebrejsky zní ráša (resp. ráša je svévolník, nespasený člověk). Problém je v tom, že jsou hříchy které děláme opakovaně a je těžké je zastavit nebo omezit a pak jsou hříchy, které omezit můžeme jako přestat krást, přestat se klanět jiným bohům, nedopouštět se modlářství, vyhodit obrázky či amutety s Marií nebo jinými posvátnými předměty jiného náboženství. Tyhle věci můžeme udělat. A Bůh to očekává, že ho nebudeme urážet a zneužívat jeho milosti. V kontextu se to píše taky, ale toto je trefné:
Bůh vzkřísil Pána - vzkřísí svou mocí i nás! Nevíte, že vaše těla jsou Kristovými údy? Vezmu tedy údy Kristovy a učiním je údy nevěstky? V žádném případě! Anebo nevíte, že kdo se spojuje s nevěstkou, je s ní jedno tělo? Vždyť Písmo říká: "Ti dva budou jedno tělo." Kdo se však spojuje s Pánem, je s ním jeden duch. Utíkejte před smilstvem! Každý hřích, který člověk udělá, je mimo tělo; kdo však smilní, hřeší proti vlastnímu tělu. 1 Korintským 6:14-18
Avšak je třeba precizně a správně vykládat to o čem Pavel psal. Pavel skutečně psal pokřtěným křesťanům a sboru, který vedl. Když psal o smilstvu zcela jistě mohl psát jen o čtyřech věcech: 1) Modlářství 2) Cizoložství 3) Předmanželský sex 4) případně ještě okultismus. Případně zvaní třetí osoby do vztahu (trojúhelník apod.). Tento verš se může člověku stát opravdu prokletím, že člověk nedokáže udržet vážný vztah s Bohem, pokud žije jako křesťan, ale nežije podle přikázání, desatera apod. Ježíšových a Pavlových nařízeních. Ježíš popisuje nebezpečí jaké hrozí ženě, která se rozvede, kázání na Hoře 5. kapitola evangelia Matouše, 32. verš. Ježíš klade laťku velmi vysoko a bohužel vysvětluje, že zbožný člověk by neměl očekávat, že křesťanství je cesta egoismu a naplňování osobních potřeb, ale sebezapření a strádání... Kterému někdo se rozhodne hned, někdo časem a někdo nikdy. A když nikdy podle toho pak vypadá jeho život. Sice si říká křesťan, ale křtí homosexuály, nebo sám vede homosexuální život. Vím, že sám jsem kritizoval školu Alexandra Barkociho, když jsem se dozvěděl, že vyučující tam žil ve smilstvu a odmítal si ženu vzít. Podle svědectví, které jsem zhlédl od žákyně, která údajně na té škole působila a zmínila se, že Barkoci to schvaloval a obhajoval tím, že tak nějak má vypadat ta křesťanská láska (Jakože to znamená, že máme tolerovat hřích a smilstvo v církvi). A když to sám kritizuji musím tedy upozornit na riziko, které hrozí osobě, která žije v takovém vztahu, který je z hlediska úředního nezávazný. Nemám autoritu nikomu nařizovat aby se rozešel s partnerem když není křesťan, nejsem přece pastor, ale věřím, že (14. verš)
Ostatním pak říkám já, nikoli Pán: Má-li nějaký bratr nevěřící manželku a ta je ochotná s ním žít, ať ji neopouští. A žena, která má nevěřícího manžela a ten je ochoten s ní žít, ať ho neopouští. (14) Ten nevěřící muž je totiž posvěcen svou manželkou a nevěřící žena je posvěcena svým mužem. Jinak by přece vaše děti byly nečisté, ale nyní jsou svaté. Jestliže však nevěřící chce odejít, ať odejde. Bratr ani sestra v takových případech nejsou otroky a Bůh nás povolal k pokoji. Vždyť jak víš, manželko, zda získáš svého muže? A jak víš, muži, zda získáš svou ženu? Jen ať každý chodí tak, jak mu Pán odměřil, jak každého Bůh povolal. A tak to nařizuji ve všech církvích.
Toto tedy jsou slova Apoštola Pavla. Určitě by bylo pro vás blahodárné, kdyby si vás váš přítel vzal a pak by neexistovala žádná překážka. V opačném případě se budete pálit (vaše svědomí a vaše duše bude buď rozpolcena a odsouzena kvůli hříchu a touze po Bohu, nebo vyhoříte a bude vám vše jedno a odpadnete).
1 Korintským 7:12
Toto tedy jsou slova Apoštola Pavla. Určitě by bylo pro takového věřícího blahodárné, kdyby si partner vzal přítelkyni a pak by neexistovala žádná překážka ke křtu. V opačném případě se bude pokřtěná osoba pálit (svědomí a duše bude buď rozpolcena a odsouzena kvůli hříchu a touze po Bohu, nebo vyhoří a bude jí vše jedno a odpadnete).
Svobodným a vdovám tedy říkám, že by pro ně bylo dobré, kdyby zůstali jako já. Nemohou-li se však zdržet, ať vstoupí do manželství. Je přece lepší vstoupit do manželství, než se pálit. Manželům pak přikazuji ne já, ale Pán: Manželka ať neodchází od muže. Kdyby však přece odešla, ať zůstává nevdaná, anebo ať se smíří s manželem. Také muž ať neopouští svou ženu." 1 Korintským 7:8
Toto téma jsem si uvědomil že úzce souvisí se křtem, protože křest pro vás bude znamenat novou etapu života
Proto opustí muž svého otce i matku a přilne ke své ženě a stanou se jedním tělem. Genesis 2:24
Muž má na ženu vliv. Křesťanky jsou-li mladé vzdávají se lákadel tohoto světa, zapírají a čas prší a bolí. Je to sebezapření, které je bohužel v křesťanství nutné. Někteří čekají dlouhé roky, některé desítky let a někdo se prostě manželství zřekne. Takže křest pro nováčka je milník, kdy se musíte rozhodnout jestli budete dále pokračovat starým způsobem života, nebo si raději vezmete partnera a vstoupíte do toho nového vztahu s Bohem v čistém rouchu.
Když pak vešel král, aby se podíval na hosty, uviděl tam člověka, který nebyl oblečen do svatebního roucha. Řekl mu: `Příteli, jak jsi sem vešel bez svatebního roucha?´ A on oněměl. Král tedy řekl služebníkům: `Svažte mu nohy a ruce, vezměte ho a uvrhněte do té zevnější tmy! Tam bude pláč a skřípění zubů.´ Je totiž mnoho povolaných, ale málo vyvolených." Matouš 22:11
Křesťanství je více o tom co chce Bůh než co chceme my a neustále a každý den se rozhodujeme. Pokud se vám přítel(kyně) stane manželem (manželkou) a obrátí se, snad vám bude oporou na cestě.
Závěr: Spěchat na křest v případě nesezdané dvojce není dobré. Ještě s tím souvisí tématika večeře Páně, tam je to podobné 1 Korintským 11:25-32, což by také bylo možné vztáhnout na probranou problematiku. Tj. křesťanka žijící s partnerem který jí není manželem by měla problém účastnit se večeře Páně, s křesťanem je to podobné. A to je taky odsuzující a značně to narušuje rovnováhu vztahu s Bohem.

© 2019-2021 Křesťanské stránky
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky