Trestá Bůh hřích i dnes?

Je nekonečná milost opravdu nekonečná?

Na sociální síti facebook někteří uživatelé, šíří kalvinistické myšlenky. Pro vysvětlení, kalvínismus považuji za herezi stejně jako třeba antinomianismus. Co kalvinismus říká? Podle uživatele sociální Petra Špačka, který vystupuje veřejně, například v diskusi "Bůh je věrný":

"Vírou v Ježíše Krista máš Pokoj s Bohem." Až potud vše v pořádku. Problém nastává v následující větě: "V Jeho očích jsi spravedlivý a máš přístup k nekonečné milosti." 

Nyní nastává problém tímto slovíčkem, které evokuje dojem, že Boží láska je nejen nekonečná, ale i nepodmíněná. Někteří heretici dokonce převzali termín z esoteriky, což je světské falešné učení, a sice "všeobjímající" láska. Kde slovo všeobjímající podobně evokuje dojem - nepodmíněná. Filosofie nepodmíněné lásky či milosti, tak jak je míněna v esoterice je skutečně hereze. Nyní je problém v tom, že velmi podobné myšlenky zastávají i kalvinisté, kteří ve shodě s vyznavači okultních esoterických nauk tvrdí, že stačí věřit v Ježíše, v jeho milost a to k odpuštění stačí. Apoštol Jakub však říkal pravý opak, že víra bez skutků je mrtvá. Na co chci především upozornit je fakt, že slovo pojem nekonečná milost se nikde v bibli nevyskytuje a je stojí za tím opravdová hereze. Na mnoha místech Staré i Nové smlouvy se píše o podmínkách, které je třeba zachovávat, abychom modli dojít věčného života, potažmo Božího království. Viz např. Matouš 19:18-21.

Právě proto, že tato milost není nekonečná, tzn. že je podmíněná.

Zadruhé - slovo víra v řečtině πίστις [pistis] má také tento význam: věrnost, oddanost. Věrnost je závazek - závazek k poslušnosti jeho přikázání. Jan 14-15.

Zatřetí slovo milost, řecky χάρις [charis], neznamená jen dostat něco zadarmo; druhý význam toho slova je přízeň, náklonnost, která člověka zavazuje... viz Matouš 6:24 "Nikdo nemůže sloužit dvěma pánům. (...) Nemůžete sloužit Bohu i mamonu." nebo "Čím přísnějšího trestu si myslíte, že bude hoden ten, kdo pošlapal Božího Syna, přestal si cenit krve smlouvy, kterou byl posvěcen, a potupil Ducha milosti?" Židům 10:29 - takže milost ano, ale rozhodně ne nekonečná ani nepodmíněná. Vše je o vztahu s Bohem a každý vztah s Bohem je podmíněn věrností - pistis.

Ještě více polopaticky: Jan 12:48 "Kdo mě odmítá a nepřijímá moje slova, ten má, kdo by ho soudil. Slovo, které jsem mluvil, to ho bude soudit v poslední den." - Odmítat jeho slova znamená, nedělat to co Ježíš přikázal. A také: Židům 10:30 Známe přece Toho, který řekl: "Má je pomsta, já odplatím," praví Pán, a znovu: "Pán bude soudit svůj lid."

© 2019-2021 Křesťanské stránky
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky