Trestá Bůh hřích i dnes?

Úvod

V předchozím článku jsem psal o tom jak je dnes svět plný nekřesťanských učení a jak tyto učení ovlivnily křesťany. Říkal to Ježíš i apoštolové, že se to bude dít. Řešil jsem tam nemoci, zda jsou nemoci seslané od Boha nebo od ďábla a co říká bible. Problém v dnešní době je, že hodně křesťanů ignoruje co říká Boží slovo (Tóra, Stará smlouva - nejen Nová smlouva) V první církvi tomu tak však nebylo. Použil jsem mnoho odkazů Ze staré smlouvy proto, že veškeré výklady písma Nové smlouvy se mají ověřovat podle Staré smlouvy. Co není v souladu se má vyloučit jako falešné učení. Je neuvěřitelné, že někteří křesťané, kteří se pohybují na okraji pravého křesťanství a esoterických či gnostických učení se chovají tak, jakoby Stará smlouva a množství textu z Mojžíšova Zákona či z Proroků bylo něco špatného a zlého. Zdá se jakoby v tomto počínání viděli zákonictví a skutečně nestáli o porozumění ani Staré smlouvě, ani té nové, protože té nové lze správně porozumět jen optikou Staré... Boží slovo se přece nezměnilo, Bůh je stále stejný. Veškeré výklady písma Nové smlouvy se mají ověřovat podle Staré smlouvy. Co není v souladu se má vyloučit jako falešné učení. O satananovi se jako o původci zla prakticky ve Staré smlouvě nepíše - jen v prorocích abstraktně, nejasně. V první církvi bylo zvykem vše ověřovat podle Staré smlouvy a to vy neděláte. Vím, že dnes je mnoho lidí, kteří prostě Starou smlouvu ignorují jakoby to nebylo Boží slovo, protože přijali jiné evangelium (jiné učení či výklady bible), které nesedí s tou Starou smlouvou. Apoštol Pavel přitom uváděl takové množství citací ze Staré smlouvy, celkem jich máme od všech autorů Novosmluvních spisů snad tisíc.

Své reakce na níže uvedené téma můžete posílat do soukromé diskusní skupiny na Facebooku: Trestá Bůh hřích i dnes?

Z pohledu Nové smlouvy

Chtěl bych se vyhnout dlouhým citacím ze Staré smlouvy, to jsem už učinil. Přejdu k tomu co říká nová smlouva. 

Jedna členka skupiny Boží děti na Facebooku napsala: "ne že Bůh nás jimi trestá, sami se trestáme, asi jako když si ve městě nebudu dávat pozor a koukat pod nohy-šlápnu do" 

Pokud jde o duchovní znečištění tak ano, ale není správné ignorovat co bible říká o Bohu, že Bůh trestá hřích. Antičtí židé nepřičítali zlo satanovi, ale buď člověku - v tom případě ho nazvali svévolníkem - nebo Bohu, v případě, že nastala pohroma.

Možná se v Nové smlouvě nepíše o trestu často, ale píše: "Ty však, kteří prosazují sebe, odpírají pravdě a podléhají nepravosti, očekává hněv a trest." Ř 2:8 - znamená to, že Bůh je zlý a trestající? Vůbec ne.

Pavel psal o trestu nevěřícím: 2 Tes 1:6-8 "Bůh je spravedlivý: těm, kdo vás trápí, bude odplaceno trápením, ale vy ztrápení se spolu s námi dočkáte odpočinutí. Pán Ježíš se zjeví z nebe se svými mocnými anděly v ohnivém plameni, aby potrestal ty, kdo neuznávají Boha a nepřijímají evangelium našeho Pána Ježíše." Takže je možné říct, že žijeme v období milosti, ale stále je to jeden a ten samý Bůh, který zlo odplácí zlem: 2 P 2:9 "Pán však dovede vytrhnout zbožné ze zkoušky, ale nespravedlivé uchovat pro trest v den soudu;"

Kromě toho v bibli existují jiné slovní obraty pro popis trestu, například Boží hněv:

"Tím spíše nyní, když jsme byli ospravedlněni prolitím jeho krve, budeme skrze něho zachráněni od Božího hněvu." Ř 5:9, jak pak vysvětlit když křesťan onemocní nebo zemře na rakovinu?

"Boží hněv se zjevuje z nebe proti každé bezbožnosti a nepravosti lidí, kteří svou nepravostí potlačují pravdu." Ř 1:18

Dobrý text je v Římanům 1:27 až 2:5, kde se píše o homosexualitě, smilstvu a jiných druzích hříchů. Pavel tam popisuje důsledky celkové neposlušnosti vůči Bohu. Je tam definice hříchu. 32. veršem uvádí do problematiky pokrytectví, těch, kteří byli seznámeni se Zákonem, ale odmítají přestat hřešit. A pak píše o tomto pokryteckém soudu, nikoliv o rozlišování a vyučování či varování před hříchem, kterému se jako zbožní lidé sami vyhýbáme, ale proti tomu, kterému se nevyhýbáme! 

Proto nemáš výmluvu, ó každý člověče, který soudíš, neboť v čem soudíš jiného, v tom odsuzuješ sám sebe, poněvadž ty, který soudíš, děláš totéž. Víme přece, že Boží soud proti těm, kteří dělají takové věci, je podle pravdy. Domníváš se tedy, ó člověče, který soudíš ty, kteří provozují takové věci, a přitom děláš totéž, že ty unikneš Božímu soudu? Anebo pohrdáš bohatstvím jeho laskavosti, shovívavosti a trpělivosti? Nevíš, že Boží dobrota tě vede k pokání? Ale ty podle své tvrdosti a nekajícího srdce sám sobě shromažďuješ hněv ke dni hněvu a zjevení spravedlivého Božího soudu. 

On "odplatí každému podle jeho skutků": těm, kteří vytrvalostí v konání dobra hledají slávu, čest a nesmrtelnost, věčným životem; těm však, kteří jsou svárliví a neposlušní pravdě, ale poslouchají nepravost, odplatí zuřivostí a hněvem, soužením a úzkostí, duši každého člověka, který koná zlo, předně Židu, ale i Řeku." Ř 2:1-9

Většina odmítačů křesťanského - biblického soudu pravděpodobně nikdy nečetla tento verš v kontextu a ignorují ke komu vlastně Pavel píše. Stejně tak jako nechápou Ježíšova slova ze 7. kapitoly Matouše, kde taktéž se píše o soudu, ale ne že soud nemáme činit, jen že Bůh předtím než začneme soudit pohlíží na to, zda jsme dostatečně spravedliví a zbožní na to, abychom mohli takový soud vykonat. Mohu já jako člověk, který se vyhýbá předmanželskému sexu soudit člověka za to, že žije ve smilstvu? Ano mohu! Ale mohl bych to samé dělat, pokud sám žiju v smilstvu a nečiním pokání (=nenechám toho)? Ne! Bůh totiž trestá pokrytce za jejich vlastní hříchy a ty hříchy jim nejsou odpuštěni. A zde přichází na slovo právě trest za nemoci a Boží soud o kterém Pavel píše v 1.K 11:31 "Kdybychom se totiž rozsuzovali sami, nebyli bychom souzeni." Pavel psal o těch nemocích, které přichází jako soud (odsouzení) za to, že jsme hřešili, ale nerozsoudili jsme to a nevyznali své hříchy... "Vyznáváme-li však své hříchy, Bůh je věrný a spravedlivý, aby nám odpustil hříchy a očistil nás od veškeré nepravosti." 1 J 1:9 V tom spočívá veškerá Boží spravedlnost.

Nyní můžete říct, když je to tak a vyznáváme své hříchy, proč jsme jako křesťané stiženi nemocemi? Možná je to právě proto, že se nedokážeme od těch dlouhodobých hříchů obrátit? Každopádně je to v souladu s tím 1. K 11:31.

Podobně Pavel píše o pokryteckém vyučování nebo o pokryteckém kázání v Efezským:

Víte přece to, že žádný smilník ani nečistý nebo lakomý člověk (jenž je modlář) nemá dědictví v Kristově a Božím království. Ať vás nikdo neklame prázdnými slovy, neboť kvůli těmto věcem přichází Boží hněv na syny neposlušnosti." Ef 5:5-6 

Prázdnými slovy zde Pavel právě mysli, to že někdo něco říká, ale nenaplní míru těch slov. Jinými slovy má nějaké očekávání od druhých (možná i od sebe), ale nic z toho neplní... Neměli bychom druhé soudit za to, co sami nedodržujeme nebo podle čeho se nesnažíme žít. Když tedy říkám, že lidé nečtou Starou smlouvu nebo ji neberou vážně, není to nic zlého, je to vážná věc. Vždy když se snažím správně porozumět nové smlouvě, dívám se také na to co říká stará smlouva. Jak tomu rozumí Bůh, co říká Stará smlouva? Židovské učení se nezměnilo, Pavel píše tak, jakoby mluvil o nějaké míře nebo o nádobě, protože mluví o prázdných slovech, a to je přesně to co odpovídá vyjadřování jaké je používáno ve staré smlouvě, protože slova jako "naplnění", "míra" a "nádoby" se často vztahují k vyjádření obsahu. Dnešními slovy řekneme: "obsah" jako něco co skrývá podstatu toho co máš. Když něco máš je to tvé a mluvíme o tom jako o pravé zbožnosti, ale v případě, že to nemáš, tak je to pokrytectví a to odpovídá významu prázdné nádoby... Podobně se vyjadřuje Juda v Jud 1:12 když používá obrat "mračna bez vody". To psal o lidech, kteří se účastní hodů lásky (snad by se o nich dalo mluvit v souvislosti s večeři Páně). Používá ještě jiné analogie vyjadřující pokrytectví a bezuzdnou hříšnost: stromy bez ovoce, divoké mořské vlny, které vyvrhují špínu. Židovské obraty jsou bohaté na představivost, ale vždy je řeč o pokrytectví a neochotě činit pokání z hříchů. A právě proti nim píše Pavel... Jsou to sice křesťané, kteří se účastní večeře Páně, ale Bůh je trestá za jejich nepravosti.


© 2019-2021 Křesťanské stránky
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky