Největší omyly křesťanů ohledně Mojžíšova Zákona (Tóry)

Zdá se, že někteří křesťané působí "rozřízku" mezi křesťany. Je to vlastně vykonávání pokryteckého soudu na křesťanech, kteří chtějí dodržovat Boží přikázání. Boží přikázání, která jsou v evangeliu z velké míry opakují Boží přikázání Tóry. Vlastně, když už jsme u toho, je dobré připomenout, že evangelium není jen dobrá zpráva o milosti, že Ježíš zemřel za hříchy lidí, to by byla jen polovina pravdy, ta druhá část evangelium je, že má činit pokání, tj. odvrátit se od svých hříchů. To znamená, že do určité míry se nám tu opakují přikázání jak je známe z Tóry, jen se mění pravidla jejich užívání.

Jsou dva extrémy, do kterých by se křesťan neměl dostat. Jeden z nich je, že čte jen Nový Zákon (NZ) a Starý Zákon (SZ/Tóra) ignoruje. Pod vlivem NZ dochází k nesprávným výkladům SZ, protože SZ moc nerozumí. Druhý extrém je, že se zaměřuje příliš na SZ a málo na NZ a jelikož má problém s přijetím Kristovy milosti, spoléhá na skutky těla, které ho mají ospravedlnit. Je několik veršů, které tito křesťané ignorují a které zde musím zmínit.

Nejprve několik citací, které je nutné uvést. Jsou to ty klíčové citace z NZ, které křesťané soudící jiné služebníky ignorují.

Ježíš potvrdil, že Tóra je a ještě bude platná

Nemyslete si, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky. Nepřišel jsem je zrušit, ale naplnit." Matouš 5:17

Amen, říkám vám: Dokud nepomine nebe a země, nepomine ani nejmenší písmenko, ani jediná čárka ze Zákona, než se všechny ty věci stanou. Proto, kdokoli by zrušil jedno z těchto nejmenších přikázání a tak by učil lidi, bude v nebeském království nazýván nejmenším. Ale kdokoli by je plnil a učil, ten bude v nebeském království nazýván velikým. Říkám vám totiž, že pokud vaše spravedlnost nebude omnoho převyšovat spravedlnost zákoníků a farizeů, nikdy nevstoupíte do nebeského království." (Mt 5:18-20)

Na Mt 5:17-20 je několik důležitých věcí:

  1. Ježíš potvrdil, že Starý Zákon není starý, jak ho křesťané alibisticky nazývají.
  2. Ježíš potvrdil, že Mojžíšův Zákon trvá až do konce světa.
  3. Ježíš potvrdil, že Tóra je dobrá a pro člověka užitečná.
  4. Ježíš potvrdil, že Tóra je nepostradatelná, protože tímto prohlášením vybízí k tomu, aby byla dále šířena a zachovávána.
  5. Ježíš tak vyhlašuje, že máme pokračovat ve vyučování Tóry (nejen její tištění a čtení).
  6. Ježíš říká, že Farizeové a zákoníci nedosahovali té spravedlnosti, kterou požaduje Tóra a vybízí židy i křesťany, aby usilovali o spravedlnost jak je definována v Tóře, tzn. aby se řídili přikázáními Tóry. Zákoníci a Farizejové se Tórou neřídili.
  7. Ježíš neredukoval evangelium na desatero, protože potvrdil důležitost Tóry i pro současné pokolení.

Další závěry plynoucí z Ježíšova vztahu k Tóře

Z Janova evangelia víme, že Kristus byl na počátku před založením světa, skrze něho byl založen svět - on ho založil. Víme, že Kristus je Slovo, protože Jan říká "a to Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi (v nás) (a my jsme viděli jeho slávu, slávu jakou má jednorozený syn od Otce)..." Tóra tedy byla založena Kristem a zároveň Tóra je Kristus, protože ji nazýváme slovem Božím. Nepochybujeme o pravdivosti a smysluplnosti Tóry. Vyplývá z toho, že kdokoliv ruší nebo zakazuje nebo zpochybňuje Tóru, nekáže pravé evangelium.

Ježíš řekl:

Ne každý, kdo mi říká `Pane, Pane´, vejde do nebeského království, ale ten, kdo koná vůli mého Otce, který je v nebesích... Kdokoli tedy slyší tato má slova a plní je, bude podobný moudrému muži, který postavil svůj dům na skále." Mt 7:21, 24

Vůle nebeského Otce, totiž Boha, byla zjevována od Mojžíše až po proroky. Proto Ježíš řekl, že kdo učí Tóru bude nazván velkým v nebeském království. A to dokonce i za cenu, že tady na zemi je zlehčován křesťany, kteří nepřijímají ponaučení.

Jak zní vůle Ježíšova Otce? Není snad jeho Otcem Bůh? Kdo dal Tóru, kdo dal Mojžíšův Zákon? No přece Bůh. Jeho vůli poznáme díky Tóře. Všechno bylo už řečeno, když přišel Ježíš tak jen opakoval co bylo v Tóře. Vyplývá nám z toho tedy naprostá nezbytnost studovat Mojžíšův Zákon a řídit se jim, ne snad, aby nás toto studium a skutky Zákona spasily nebo ospravedlnily, ale abychom znali Boží vůli a chodili v Pravdě.

Ježíš jim odpověděl: "Mé učení není mé, ale Toho, který mě poslal. Bude-li někdo chtít konat jeho vůli, pozná, je-li to učení z Boha, nebo zda mluvím sám od sebe." Jan 7:16-17

Stále se setkávám s odmítáním Tóry ze strany křesťanů a to je nezdravý extrém. Toto se v první církvi nevyskytovalo, protože první církev se skládala jen z židů:

Ale on odpověděl: "Nebyl jsem poslán jinam než ke ztraceným ovcím z Izraelova domu." Mt 15:24

Když Ježíš řekl, že byl poslán k židům, nikoliv k pohanům; jak vůbec někdo může zlehčovat Boží slovo a rušit ho? Není snad jasné, že v té době nebylo žádné jiné Boží slovo, žádná jiná písma než Tóra? Není snad jasné, že Ježíš řekl, že se máme učit z Tóry a zachovávat jeho slovo, tj. Tóru?

Ale každý, kdo slyší tato má slova a neplní je, bude podobný bláznivému muži, který postavil svůj dům na písku." Mt 7:26

Jaká byla Ježíšova slova? Nekázal snad Ježíš Tóru?

Jak tedy někdo může nevidět, že Ježíš vychází z Tóry? Když dodržujete Ježíšovo přikázání, jeho přikázání je to stejné jako dal jeho Otec. To tedy znamená, že dodržováním Ježíšova přikázání vycházíte z Tóry. Pro hlubší pochopení Ježíšových přikázání chcete lépe pochopit Tóru a žít podle ní. Ježíš řekl, že jeho slova nejsou jeho, ale jeho Otce.

Kdo mě nemiluje, nezachovává má slova; a slovo, které slyšíte, není mé, ale Toho, který mě poslal, Otcovo." Jan 14:24

Jaké je tedy přikázání jeho Otce?

"Nebudeš se mstít synům svého lidu a nezanevřeš na ně, ale budeš milovat svého bližního jako sebe samého. Já jsem Hospodin." Lv 19:18

Ježíš tedy kázal stejné věci jako známe z knihy Leviticus.

Mojžíš řekl, že ve Staré smlouvě je život

Když Mojžíš domluvil k celému Izraeli všechna tato slova, řekl jim: "Upněte své srdce ke všem slovům, která vám dnes dosvědčuji. Přikážete svým synům, aby bedlivě dodržovali všechna slova tohoto zákona. Pro vás není to slovo prázdné, ono je váš život. Pro toto slovo budete dlouho žít v zemi, do níž přejdete přes Jordán, abyste ji obsadili." Dt 32:45-47; viz 30:8-10

Ježíš řekl, Já jsem ta pravda, cesta a život. Jan o Ježíši řekl, že on je to Slovo.

A nyní tě prosím, paní, ne jako bych ti psal nové přikázání, ale to, které jsme měli od počátku, abychom milovali jedni druhé.  To je ta láska, abychom chodili podle jeho přikázání. A to přikázání je, abyste v ní chodili, jak jste slyšeli od počátku." 2 Janův 1:5-6

Co bylo od počátku, co jsme slyšeli, co jsme na vlastní oči viděli, na co jsme hleděli a čeho se naše ruce dotýkaly, to zvěstujeme: Slovo života." 1 Janův 1:1

Jan zde jasně odkazoval na začátek knihy Genesis 1:1 a je zde i propojení s Janovým evangeliem, které také odkazuje na knihu Genesis 1:1. Ta totiž začíná slovy Berešít bárá Elohim .. Na počátku Bůh stvořil ... Jan tak odkazuje na Boha i na Slovo, odkazuje na Stvořitele, který stvořil svět. A právě toto je to propojení s Deuteronomiem 32:47 - Mojžíšův Zákon je život. A ač bylo pro židy nemožné dojít spasení vlastními silami, přesto mohli dojít spasení díky krvi, kterou kněz obětoval za jejich hříchy. Za nás však Bůh obětoval svého syna Ježíše Krista a tak máme odpuštění hříchů v případě, že selháváme. Nikde, ale nikde v celé bibli není řečeno, že nemáme zachovávat Boží přikázání, Tóru nebo že Tóra či Mojžíšova smlouva přestala platit. To, že ji Pavel jednou nazval starou jen dokazuje to, že ta nová smlouva je lepší a rozšiřuje tu starou, protože bez té nové není pro věřící z pohanů možné, aby došli spasení. Bůh ale chce spasit i nás, nežidy. Nepotřebujeme se nechat obřezávat, ale přesto máme usilovat o dodržování Božích nařízení a řádů. S jeho Duchem, kterého jsme přijali je možné jeho zákon dodržovat (Ezechiel 11:19-20). Toto místo je neprolomitelné, Boží slovo je spolehlivé. Pokud si lámeš hlavu s Žd 7:18-19:

Dochází tedy jednak ke zrušení toho předchozího přikázání pro jeho slabost a neužitečnost (neboť Zákon nepřivedl nic k dokonalosti) a jednak k zavedení lepší naděje, skrze niž se přibližujeme Bohu." Židům 7:18-19

je vysvětlení velice jednoduché. Zde Pavel neříká, že došlo ke zrušení Božích přikázání nebo Mojžíšova Zákona, ale že došlo ke zrušení jednoho konkrétního přikázání, neboť není použito podstatné jméno v pluralu, které by odkazovalo na celý zákon. Pavel nemohl pronést tak nesmyslný výrok aby řekl, že došlo ke zrušení přikázání v pluralu, ale slovo v singularu ἐντολῆς [entolés] v genitivu neboli anglicky: "commandment" nikoliv "commandments". Nepřevracejte Boží slovo. Pavel to řekl jasně. Došlo ke zrušení Aronské služby (kněžství), protože Ježíš byl obětován jako dokonalá oběť a žádný chrám ani oltář udělaný rukama už není třeba! Haleluja!

Cílem toho všeho bylo Tóra. A znovu:

Toto je smlouva, kterou uzavřu s domem izraelským po oněch dnech, je výrok Hospodinův: Svou Tóru jim dám do nitra, vepíši jim jej do srdce. Budu jim Bohem a oni budou mým lidem. Jeremjáš 31:33

Je tedy definitivní, že Tóra v srdci znamená, že milujeme Tóru, chceme ji studovat, chceme znát Mojžíšův Zákon a řídit se jim v míře jakou jsme schopni unést. K tomu všemu nás vede jeho Duch, kterého Bůh na nás vylil.

Boží slovo říká, že dodržovat Mojžíšův zákon je prospěšné

Blaze těm, kdo vedou bezúhonný život, těm, kdo žijí tak, jak učí Hospodinův zákon." Žalmy 119:1

Apoštolové nařídili dodržovat Starý Zákon

Apoštolové se shodli na tom, že je třeba dodržovat Mojžíšův zákon, ale pro nově obrácené nastavili lehčí pravidla. Raději vám to zopakuji znovu: tyto požadavky se týkají jen nově obrácených věřících, kteří ještě nezvládají jíst hutný pokrm Božího slova, ale pijí mléko.

Proto soudím, abychom nedělali potíže těm, kteří se z pohanů obracejí k Bohu, ale abychom jim napsali, ať se zdržují od věcí poskvrněných modlami, od smilstva, od masa zardoušených zvířat a od krve." Skutky apoštolské 15:19-20

V řeckém originálu je použito slovíčko ἐπιστρέφουσιν [epistrefúsin] (anglicky "to those who are returning"), česky "těm, kteří jsou obracejivší se". Jedná se o aktivní tvar v presentu participia a v dativu, neboli o činné příčestí přítomné ve třetím pádu. Tento fakt je důležitý, protože řečtina má více časů (narozdíl od hebrejštiny) a rozlišuje mezi aoristem (ten může být čas min., přít., bud.) a časem přítomným. Participium označuje událost, která se stále odehrává. Není to popis události, která nastala a trvá. Podle toho víme, že apoštolové mluví o nově obrácených lidech, kteří se v té době právě obraceli, nikoli o těch, kteří se již obrátili a v této víře setrvávají mnoho let. Z tohoto verše vyplývá, že postupem času až je křesťan připraven poslouchat Boží přikázání a snese-li více, smí dodržovat více Božích přikázání, aniž by mu v tom bylo jakkoliv bráněno. Nejdůležitější dva aspekty, které z toho vyplývají pro nás věřící z pohanů vzhledem ke kontextu Nové smlouvy: 

  1. Nově obráceným, kteří právě přijali Krista a usilují o pochopení Nové smlouvy, nemáme nutit Mojžíšův Zákon (kromě zmíněných výjimek).
  2. Obřízka není zakázána, ale nikdo jim ji nesmí nutit (ani doporučovat)! (Edit 07/2020: nejisté: Galatským 5:2 "Hle, já Pavel vám říkám, že budete-li se obřezávat, Kristus vám nijak neprospěje.", dávat se obřezávat asi není nejlepší nápad, ale židům v tom nemůže nikdo bránit. List Galatským byl napsán pohanům, nežidům, proto je logické, že Pavel píše, že se nemají obřezávat.)
  3. Nově věřící, tj. nově obrácený z pohanů má být do učení Staré a Nové Smlouvy uveden postupně, musí být pomalu vyučen o hříchu (tj. desatero), které je závazné pro všechny křesťany.
  4. Apoštolové zde opravdu zmiňují, že je třeba dodržovat Mojžíšův Zákon, protože zdržování se modloslužby, masa obětovaného modlám a krve je součást Mojžíšova Zákona.
  5. Apoštolové zde vybrali nejnutnější zákazy ohledně potravy, jsou to nařízení ze Starého Zákona (Lv 11) - tímto tedy jasně deklarovali prospěšnost Mojžíšova Zákona a že Zákon má být dodržován i v Nové smlouvě. Rozsah dodržování je však volný - apoštolové nikomu nebránili (Viz Ř 14:3) v tom aby zachovával další přikázání z Mojžíšova Zákona.

To není vše. Apoštolové v tomto nařízení napsali ještě jednu větu, o které se nekáže, protože ji většinou křesťané nepovažují za důležitou. Ale ona je důležitá:

Mojžíš přece má od dávných věků kazatele v každém městě, poněvadž bývá čten každou sobotu v synagogách." Sk 15:21

Zamyslete se proč apoštolové zmiňují jako argument právě to, že podle Mojžíšova zákona se má zachovávat Šabat? Řecky: "κατὰ πᾶν σάββατον ἀναγινωσκόμενος" [kata pan sabaton anaginóskomenos]. Zmiňují dodržování Šabatu. Židé se přece s křesťany nestýkali a neměli na ně žádný vliv. Popravdě, nevím proč to napsali, zní to skoro jako by zvali nově věřící z pohanů do synagogy. Myslíte, že je tam zvali, aby slyšeli Mojžíšův Zákon? Je to možné? Kde jinde by nově věřící mohl slyšet Boží slovo? (Edit 07/2020: Právě jsem zjistil, že Pavel v listu Římanům 10 odkazuje na části Tóry a předpokládá, že Římané - věřící z pohanů - měli u sebe Tóru a měli dobrou znalost Mojžíšova Zákona, viz rozbor; tyto události ve Skutcích se však podle mě odehrály mnohem dříve.) Bible ještě neexistovala a církev neexistovala v každém městě. Pokud chtěli slyšet Boží slovo museli tam kde se Boží slovo káže. Podle mě to tedy je pozvánka do synagog! Dnes přece nově věřícím rozdáváme bibli a tvrdíme, že je důležité bibli číst! Jenže oni bibli neměli, takže logicky bylo pro ně prospěšné jít tam kde se četlo z Mojžíšova Zákona - aniž by však zavrhli Krista. Uvádím to jako možnost a každý ať se nad tím zamyslí sám.

Ježíš řekl svým učedníkům, že zachovávat Šabat je v pořádku:

Proto se modlete, aby váš útěk nenastal v zimě nebo v sobotní den (σαββάτῳ - sabbató). 21 Protože tehdy bude veliké soužení, jaké do této doby nebylo od počátku světa, a už ani nikdy nebude." Mt 24:20-21

Křesťan z pohanů by očekával, že Ježíš řekne něco jako: Utíkejte co nejrychleji, protože přijde veliké soužení... Ale on řekl spíš něco jako: Kéž váš útěk nenastane v sobotní den, protože podle Mojžíšova Zákona během Šabatu není dovoleno cestovat velké vzdálenosti nebo nosit těžká břemena. Ježíš tedy vyjádřil tuto obavu neboť věděl, že jeho učedníci mají zachovávat Šabat. Je to tak samozřejmé, jako že jeho učedníci i on sám byli židé a všichni Šabat zachovávali.

Upozornění na závěr

Pokud tě ani tyto slova nepřesvědčily o tom, že Mojžíšův Zákon je třeba dodržovat nebo alespoň usilovat o dodržování Tóry a stále zastáváš názor, že Starý Zákon není pro tebe, svěcení Šabatu a zachovávání dne odpočinku ti nemá co nabídnout, že vystříhání se vepřového masa je zbytečné a že kdokoliv tyto činnosti dělá odpadl od Boží milosti či snad dokonce, že káže nepravé evangelium, pak musím konstatovat, že zbývají jen dvě možnosti. Ta první je, že jsi pod vlivem ducha bludu, o kterém se dozvíš více zde. Jde o ducha, který se projevuje pokrytectvím a na toto téma kázal Ježíš například v Matouši 23. Tento duch se může projevovat i útoky vůči těm kdo usilují o zachovávání Božích přikázání, jejich odsuzováním apod. Ale nejde jen o pokrytectví, jde celkově o ducha bludu, protože je to často vidět mezi lidmi, kteří věří ve ekumenický způsob vyznání, který dělá kompromisy s Božím slovem... V tom případě si tedy neporozuměl Božímu slovu a nežiješ v souladu s Pravdou evangelia. Nemůže v tobě být ani ta pravá Kristova láska podle toho biblického vzoru, protože Pavel řekl:

Ten, kdo jí, ať nepohrdá tím, kdo nejí, a kdo nejí, ať nesoudí toho, kdo jí; vždyť Bůh ho přijal! Kdo jsi ty, že soudíš cizího služebníka? Svému vlastnímu pánu stojí nebo padá! Bude však postaven; Bůh je přece schopen ho postavit. Někdo totiž uznává jeden den nad jiné, jiný uznává každý den. Každý ať má ve své mysli plnou jistotu. Kdo zachovává den, zachovává ho Pánu, a kdo ten den nezachovává, nezachovává ho Pánu. Kdo jí, jí Pánu, neboť děkuje Bohu, a kdo nejí, nejí Pánu a děkuje Bohu." Ř 14:3-6

Pokrytectví či duch bludu, se projevuje taky takto: Člověk, který nesvětí Šabat jako den odpočinku, má potřebu vytlouct to jinému služebníkovy z hlavy a chová se tak jako tradiční církevník. Nezajímá ho pravda nebo jak k tomu ten služebník dospěl, nezajímá ho že jen poslouchá Hospodina, že Bůh ho k tomu sám přivedl. Útoky spočívají v tom, že se snaží podrývat a zpochybňovat jejich ospravedlnění na základě milosti. Převracejí Pavlova slova a kážou: "Zbavili jste se Krista, vy všichni, kdo se ospravedlňujete Zákonem; odpadli jste od milosti!" Gal 5:4. Jenže to je vytržené z kontextu! Galaťané byli v jiné situaci. V jejich případě šlo o to, že někdo z židů přišel a snažil se je zmanipulovat k obřízce. Byla řeč o obřízce a o tom, že Galaťané neměli dostatek víry a poznání Božího slova, aby dokázali pevně vytrvat ve své víře, že obřízku nepotřebují. To byl kámen úrazu. Jenže člověk žijící ve falešném náboženství má potřebu jednat úplně stejně jako tito nábožensky založení židé - rozdíl je jen v tom, že terčem jejich nátlaku se stává člověk dodržující Boží přikázání a usilující o větší blízkost Bohu. Pokud si myslíš, že se tě tento problém netýká a nenašel ses v tomto popisu, pak je ještě druhá možnost pro vysvětlení tvého chování a nepochopení písma. Žádná další možnost už není.

Druhá možnost je, že jsi se nechal oklamat jiným evangeliem, byl si podveden a sveden z cesty. Byl si oklamán a tomuto se říká, že si pod vlivem falešného ducha. S každým falešným učením totiž přichází i falešný duch. K tomu se vyjadřoval jak Kristus tak Pavel:

"Divím se, že se tak rychle uchylujete od Toho, který vás povolal Kristovou milostí, k jinému evangeliu. Jiné evangelium není, ale jsou někteří, kteří vás zneklidňují a chtějí převrátit evangelium Kristovo. Ale i kdybychom vám my anebo anděl z nebe kázali jiné evangelium než to, které jsme vám kázali, ať je proklet! Jak jsme již řekli, tak to nyní říkám znovu: Jestliže vám někdo káže jiné evangelium než to, které jste přijali, ať je proklet!" Gal 1:6-9

Byli jste svedeni a jste pod prokletím. Jediná cesta jak z toho ven je oddělit se od těch, kdo kolem vás šíří nepravé evangeliu. Nelze bez poskvrny a bez trestu přihlížet tomu, jak se křesťanskou společností šíří bludy a svody. Je to jako ten koronavirus, co se teď šíří světem. Ty nepravdy a překroucené evangelium jde tak ztěží rozeznat, že se potřebujete usilovně modlit právě teď, aby vám Bůh ukázal tyto svody a bludy. Modlete se teď, aby vás Bůh vyvedl z klamu a otevřel vám oči a modlete se ať od vás odejde falešný duch. "Poddejte se tedy Bohu. Vzepřete se ďáblu a uteče od vás (...)" Jk 4:7. Myslíte si že jste v bezpečí, ale nejste. Jste ve vážném nebezpečí neboť jste se nechali oklamat jiným evangeliem, ne tím co kázal Apoštol Pavel či Kristus. Když se ale teď budete modlit, Bůh vás povede a dá vám poznání, pokud opravdu začnete Starý zákon studovat s otevřeným srdcem a bez předsudků. Vím jak těžké to je rozpoznat pravdu, když celý život vyrůstáte ve lži, neboť celé generace byly zmanipulovány těmito falešnými duchy. A tak když celý život vyrůstáte ve společnosti, kde se nastavil určitý standard a normalita, nemáte pocit, že by bylo něco špatně nebo se mělo něco měnit. Ale všimněte si, že tyto církevní společnosti, ale i světoznámí kazatelé na internetu mají svoje doktríny. Jenže tyto doktríny neustanovil Bůh, my máme totiž jedinou doktrínu a to je ta, kterou učil Ježíš Kristus.

Setkal jsem se s takovými lidmi, kteří tvrdili, že nemáme soudit, ale vlastně tím chtěli říct, že nemáme rozlišovat. My však jako křesťané musíme rozlišovat pravdu od lži a bdít, my musíme rozlišovat duchy, protože jsou duchové, kteří se jen vydávají za anděla světla a tito šikovně a nenápadně překrucují pravdu! A když jsem přišel do takového společenství ti falešní duchové co jsou tam přítomní okamžitě poznali, že je tam přítomný člověk, který má rozpoznání duchů. Ti démoni se takového Božího služebníka bojí a okamžitě začnou podnikat aktivity. Kazatel znervozní, nedokáže se soustředit, musí se modlit a snaží se přikazovat duchu "kritiky", aby vypadl. Ale víte co? My máme rozlišovat a posuzovat Duchy:

"Milovaní, nevěřte každému duchu, ale zkoušejte duchy, zda jsou z Boha, neboť do světa vyšlo mnoho falešných proroků." 1 Janův 4:1

Jsem si jist, že svou přítomností a opatrností a snahou posuzovat kázání, které kazatel říkal podle bible jsem se nedopustil žádného hříchu. Když jsem tedy zpozoroval, že na mou přítomnost kazatel reaguje znervozněním, ztrátou koncentrace a začal se modlit proti tomu "duchu kritiky" jak to nazval, bylo mi jasné, že za tím shromážděním opravdu stojí démoni. S tímto jsem se ale zatím setkal jen u hnutí víry - a nemusí se jednat vždy o nějakou církev či sektu, ale prostě jde o to, že toto hnutí stojí na překrouceném evangeliu. Je tam mnoho jemných signálů pomocí, kterých rozlišuji že daná společnost má problém s falešnými duchy, na to by nevystačil prostor tohoto článku. Chci vám jen říct, že toto se vážně děje, je to realita. Celá ta křesťanská společnost je infikovaná falešnými duchy podobně jako dnes ve světě je neviditelný koronavirus a vy potřebujete mít schopnost tento virus mezi vámi rozlišovat.

Modleme se tedy

Bože, otče nebeský, pokorně tě prosím vyveď nás z klamů a svodů tohoto světa, zachraň nás od falešných démonů, od falešných a překroucených výkladů písma. Ježíši zachraň mě od nepravých proroků, prosím tě vyuč mě pravdě i kdyby ta pravda byla šokující a děsivá. Chci znát pravdu. Vyveď mě z mých omylů a uveď mě do veškeré pravdy. Chci se posvětit a oddělit od veškeré lži. Stvoř mi Bože srdce čisté, ať si zamiluji tvé přikázání a pomoz mi abych je následoval. Dej mi rozlišení pravdy od lži a svým Duchem mě veď. Modlím se teď ve jménu Ježíše Krista, aby se ve vašem životě nyní odehrály změny, které obrátí vaší pozornost na čiré Boží Slovo.

Příště

V příštím článku musím vysvětlit rozdíl mezi tím co znamená být pod milostí místo pod zákonem, křesťané často nechápou jak je možné skloubit přikázání Mojžíšova Zákona s křesťanskou vírou a nebít přitom pod Zákonem. Je to vlastně velmi jednoduché, k článku přidám dva obrázky a možná rozeberu jaký byl Pavlův přístup či Jan 8:15. Je to zatím otevřené. Pavel dost píše o souzení a pohrdání. To mi přijde dobrá tématika pro příště.

© 2019-2021 Křesťanské stránky
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky