Duchovní útlak (díl 3.)

Předchozí díl

O duchu kundalini a duchovním modlářství, díl 2.

Úvod do vyučování - seriál

Hlavní stránka s úvodem a přehledem všech článků.

Tento článek vychází z podcastu Ryana Riese a jedná se o překlad rozhovoru. Odkaz na zdroj uvedu až po skončení seriálu. Hostem je Steven Bancarz. Také prezentuje svoji knihu o józe: The Second Coming of New Age.

Rozhovor byl vedený v angličtině a host se s moderátorem baví otevřenou komunikací, protože sdílejí stejný pohled na věc. Při překladu jsem však vypustil některé nejasné formulace, rozkouskované věty, které celkově nedávaly smysl bez neverbální komunikace, která probíhala mezi hostem a moderátorem. Celkově byl problém v tom, že host se často zasekává a věty má trhané, takže jsem pro srozumitelnost článku musel věty trochu upravit a poslepovat tak, aby dávaly smysl. Nevyřčené věty, které vyplývaly z neverbální komunikace jsem se pokusil vepsat, aby článek dával smysl a nezněl jako soubor přetrhaných a nesouvislých vět. Některé méně důležité poznámky jsem taky vynechal, v zájmu zkrácení článku. Článek je také doplněn o moje poznámky, postřehy a občasné shrnutí.

Do tohoto článku jsem přidal osobní poznámky o útlaku a duchovním zajetí, protože se zdá, že moje zkušenosti a zkušenosti The Last Reformation (TLR) jsou trochu jiné, nebo docházíme k odlišným závěrům než host: že je možné "mít" cizího ducha. Mimochodem právě jsem našel zajímavá kázání o víře a učednictví na soundcloud.com od TLR.

Úvod

Řeč je stále o konferencích ohně.

Steven:

A mluví také o jejich duchovní zvrácenosti. Zneužili dar jazyků, nemají žádnou odpovědnost za dar proroctví. Když používáte proroctví musí být v církvi někdo kdo bude rozsuzovat a posuzovat se Slovem Božím co říkají, aby se ověřilo jestli je to skutečně od Pána. A pak (Pavel) říká toto: ve stejné kapitole, kde říká, že satan se vydává za anděla světla (2 Kor 11:14) napomíná církev v Korintu, které nazývá bratry a říká: Když někdo přijde k vám a vyučuje jiné evangelium než jaké jste přijali od nás nebo přinese jiného ducha, kterého jste dostali od nás.

Když totiž někdo přichází a káže jiného Ježíše, než kterého jsme kázali, anebo když dostáváte jiného ducha, než kterého jste dostali, nebo jiné evangelium než to, které jste přijali, snášíte to dobře." 2 Korintským 11:4

Pavel říká, proč snášíte jiného ducha, bratři? A tak máte tyto křesťany, kteří chodí na tyto konference. Někteří křesťané jsou dokonce na pódiu a oni přinášejí jiného ducha. Protože můžete být spaseni a stále můžete být pod duchovním útlakem. Stejně tak jako já mohu být spasený a mohu být "pod útlakem" chtíče nebo duchem hněvu (pozn. překl. tento výklad mi nesedí, on i ten překlad zní divně, já bych tam dal spíš "v zajetí chtíče nebo v zajetí hněvu" jinak mi to nedává smysl. Je přece jasné, že když to nemůžete ovládat, tak to způsobuje nesvobodu, proto taky Pavel mluví o zajetí zákona hříchu - Římanům 7:23 a o vysvobození z těla hříchu Ř 7:24). Můžete být spasení, ale můžete být utlačováni duchem, který imituje Ducha Svatého.


(osobní poznámky)

Poznámka k Duchovnímu útlaku a zajetí v bludu kvůli modlářství

Host pořadu mluví o duchovním útlaku (angl. to be oppresed) a říká (jestli jsem ho správně pochopil) že jako křesťan není možné být posedlý, tj. ovládaný či v zajetí (angl. to be possesed) - tak to vyplývá z toho co říká. Jenže já s ním nemohu souhlasit, protože si myslím, že jsem jako křesťan zažil obě tyto věci.

1) Útlak ve smyslu, že jsem zažil noční duchovní útoky, paralýzy nebo zkrátka strach a můry, které svou příčinou nemusí být nutně spojeny s mou hříšnou minulostí ale možná taky byly.

2) Duchovní zajetí bych spíš nazval to, když jsem jako křesťan měl problém vůbec v soukromí dělat vše s čím jsem souhlasil, že to dělat chci - ať už modlit se nebo číst bibli. Ale čtení by ještě nebyl takový problém spíš to modlení mi vůbec nešlo a zažití Boží přítomnosti nebo blízkosti v soukromí, tj. kromě těch církevních shromáždění a duchovních konferencí, prostě nešlo. A toto právě přičítám tomu duchovnímu zajetí. V mém případě tedy šlo o dopady New Age, buddhismu a meditací, kterými jsem se zabýval před tím než jsem se obrátil a než jsem byl pokřtěn ve vodě. Něco z vlastní zkušenosti jsem na toto téma napsal v článku o duchovním vysvobození z těchto věcí.

Duchovní zajetí či posedlost je podle mě vyloženě, když je člověk závislý na hříchu a ovládá ho to (až tak, že to následně dělá takovou jakoby clonu mezi mnou a Bohem - i když tato clona klidně může být způsobena jakýmkoliv modlářstvím, které není posednutím!).

Druhá možnost zajetí je když jste v nějakém modlářství, o kterém obvykle nevíte (například bydlíte s někým kdo se zaobírá New Age a má doma knihy New Age, různé amulety, obrázky s anděly, energetické obrázky, CD/DVD New Age a relaxační hudbu, která má za cíl člověka přivést do nějakých vyšších sfér vlastním přičiněním, lapače snů... A to nemluvím o hardrockové, metalové nebo satanistické hudbě, různých škaredých maskách, temných kresbách, čarodějnicích a všech možných reprezentacích zla. Zbavte se všeho negativního. To všechno je pro Boha modlářství. Takže v přítomnosti těchto věcí Boží ochrana od křesťana a Boží požehnání od člověka obecně odstupuje a projevuje se útok toho zlého, který chce křesťana (příp. nekřesťana) zničit: deprese, strach, pomatenost, schizofrenie, dlouho trvající negativismus či pesimismus, rezignace na život nebo na víru. Možností je mnoho. Pokud ty věci nemůžete odstranit protože nejsou vaše je aspoň dobré se před spaním modlit za Boží ochranu před duchovními útoky.

3) Je to tak, že když je člověk pod působením náboženského ducha nebo duchem klamu (také jakékoliv falešné učení což je taky modlářství), tak to vytvoří "záclonu" mezi vámi a Bohem. Takže si můžete myslet, že Boha znáte, nebo že jste spaseni a rozumíte bibli nebo že máte ve všem pravdu, svoje chyby a klamy si ale omlouváte... Najdete si vlastní ospravedlnění pro váš vlastní výklad Božího slova. Například v poslední době řeším s někým přikázání Dt 18:10, kde se píše, že vykládat znamení je hřích. Ta osoba ale stále lpí na tom, že výklady snů jsou v pohodě a je to v bibli; čímž nepopírám možnost, že Bůh nemůže dát sen, ale v takových případech obvykle máte Boží bázeň a snad byste měli být schopni alespoň rámcově znát výklad... Spíš mi jde o to, že by se tím člověk neměl příliš zabývat. Nemělo by se to stát koníčkem nebo něčím čím se pravidelně sami od sebe zabýváme. Asi bych přijal jen ten výklad, který je od Boha a je z Ducha Svatého, prostě je vám hned jasný, protože to dostanete od Boha. Ne, že to budete hledat v nějakém snáři nebo budete chodit na skupinku jejíž cílem je vykládat sny. Protože jestliže se příliš začneme zabývat znameními tak se dopouštíme modlářství. Je při tom jedno jestli jde o čtení z ruky, z duhovky nebo astrologii. Člověk si to ale nepřipouští a není schopen přiznat, že to tak je. Vím to protože jsem se jako obrácený a "znovuzrozený" křesťan dlouho (ale jen občas) zabýval astrologií a z občasné zvědavosti jsem se v tom šťoural, abych zjistil kdo má jakou osobnost. O tom, že tyto věci fungují jako bývalý astrolog mohu něco říct. Ano fungují, bez pochyby fungují dost přesně, ale nemyslím předvídání budoucnosti, ale jako nástroj k rozboru osobnosti člověka. A v bibli se zdálo, že astrologie zakázaná není (jen věštění budoucnosti, což jsem já nedělal). Ale nakonec, když jsem se obrátil opravdově, tak jsem Bohu dal celé srdce, takže v mém životě už není prostor pro koníčky, pro astrologii nebo pro hry. Vše co dělám, ať už je to zkoumání bible, učení hebrejštiny nebo psaní článků je pro Něj. Pokud bych tedy nyní měl potřebu zase si vyťukat nějaký horoskop a čučet do toho kolečka, kterému se říká "radix", abych se něco o někom dozvěděl, bylo by to nelogické a svědčilo by to o mé duševní či duchovní nestálosti. Sám jsem k tomu došel, když jsem chtěl Pána následovat celým srdcem. Nedávno jsem však zjistil, že v Dt 18:10 v ČSP a v anglických překladech je opravdu řeč o vykládání znamení, což právě vykládání snů bezesporu je. Zvlášť pokud k tomu potřebujete snář a není to přímo z Božího ducha, spontánně jako dar od Boha. Ano, v bibli je že nám Bůh bude dávat sny, ale není řečeno, že máme usilovat o výklady snů svým vlastním rozumem - to je právě to modlářství. Takže já chápu, jak to funguje - člověk si to dlouho nedokáže připustit a právě to, že si to nedokáže připustit je důkazem toho že člověk má v životě nějakou formu modlářství a je tím pádem i pod duchem klamu, který představuje jakoby závoj či roušku přes oči, takže nemůžeme jasně chápat Boží slovo a plně mu rozumět. Modlářství opravdu není lehké se dostat kvůli tomu, že sami sebe považujeme za spravedlivé, neomylné a odmítáme jiný výklad než ten náš (nebo odmítáme ten správný hebrejský či řecký výklad a vybereme si jen ten co nám vyhovuje).

4) Jako poslední bod bych dodal, že já se hlásím k podobnému výkladu a k podobnému přesvědčení jako má The Last Reformation (najdete na videu jejich filmy The Begining a The Life nebo 7 Days Adventure of God , kde tito evangelisté přímo na ulici hlásají evangelium Ježíše Krista, vyhání duchy z těch kdo nějakého ducha mají a křtí je. A oni přímo varují před falešnými duchy v církvích zde. Takže tito lidé, kteří s tím mají praktickou zkušenost mluví používají pojem mít ducha a já tomu jejich učení rozumím tak, že jde o zajetí tedy posedlost. S tím ale nesouhlasí mnozí konzervativní teologové z církví jako je baptistická, metodistická apod. kde ale teologové často mluví jen suchou teorii, mrtvé náboženství bez toho aniž by poznali křest Duchem Svatým, protože se bojí tady těch nečistých duchů nebo na něj prostě nevěří. Takže v jejich očích jsou charismatičtí křesťané pod vlivem falešného ducha. Tady je jedno video bývalým metodistickým pastorem, který byl v zajetí toho církevního systému po dlouhých 28 let a mluví o tom, že je celá řada takových pastorů, které ten systém totálně ničí, jeden dokonce spáchal sebevraždu, protože to nemohl vydržet. Prostě bez Ducha Svatého (bez křtu Duchem Svatým) se nedá žít pravý Život s Bohem, protože ti lidi jsou pod systémem, pod duchem kontroly a žijou z vlastních sil. Proto každý křesťan potřebuje Ducha Svatého, aby mohl Bohu sloužit tak jak chce Bůh a ne tak jak si naplánuje člověk.

Poznámka k věštění vs prorokování

Věštění či prorokování, které není z Božího Ducha - neodpovídá biblickému popisu toho jak má proroctví vypadat; falešná proroctví jsou často jen o tom, že prorokují pokoj - viz Jeremjáš 14:13-16. Falešní proroci - jasnovidci nedokáží usvědčit člověka z hříchů, o kterých nikdo neví jen hříšník sám. Takže vám mohou tak maximálně lichotit jakože "povzbuzovat vás", ale co je to platné, když je to v rozporu s realitou? Pokud proroctví není z Ducha Božího dá se to snadno rozpoznat, protože to připomíná spíš praktiky věštců a jasnovidců, které znějí jako hádání, ne jako proroctví. Umíte si představit, že ve sboru první církve bude prorokovat někdo stylem, že bude hádat? Takové proroctví by nejspíš nikdo nepřijal. Navíc je asi docela problém pokud za to někdo inkasuje peníze.

(konec osobních poznámek)


Modlářství je jako čarodějnictví

Protože máte nějaký hřích - věštění nebo čarodějnictví ve svém životě. Nebo zvete anděly nějaký hřích - modlářství ve vašem životě. Vaše touha pro to, abyste Ježíše udělali Pánem je uchvácena vaší touhou dělat věci po svém. Tou touhou mít nějaký druh duchovní moci nebo duchovní schopnosti, kterou byste se mohli zablýsknout před lidma. Nyní další duchové se vkrádají dovnitř, protože nejdete skutečně za Ježíšem. Ale za něčím jiným.

(Pozn. Lidé často dělají věci proto, aby získali uznání od lidí. Jestliže je toto vaše motivace pro službu v církvi, možná si to ani neuvědomíte, ale máte v životě modlu. Kvůli tomu, že si naplánujete nějakou kariéru v církvi nebo v zaměstnání a ta kariéra, ten postup o úroveň výše se pro vás stane modlou v okamžiku, kdy po tom toužíte, aniž byste byli charakterově a duchovně způsobilí pro danou pozici. Ta modla je když jste závislí na lidech více než na Bohu. Pak nejste schopni posoudit co je správné, protože jste ovlivněni tím světským svodem.)

Prostě jdete za něčím jiným a je tam knížectví nad něčím dalším.

Moderátor:

Je to co my dovolíme vstoupit do našeho života, tzn. my těm démonům sami dovolíme, aby působili v našem životě. ... (Pozn. Moderátor dále mluví o rozdílu co znamená být duchovně utlačován (angl. oppressed) a co possesed. Takže moderátor věří tomu, že není možné, aby křesťan byl zajatý či posedlý (angl. possesed) ... ale já s ním v tomto nesouhlasím, protože to je nebiblický pohled na věc. Jde o to, že bible jasně říká, že kdo je zajatcem hříchu není svobodný (Jan 8:34) ... To znamená, že jako křesťan jste pokřtěn ve vodě a máte tak smlouvu s Bohem, ale když ji nedodržujete Bůh svou smlouvu nemusí dodržet a neexistuje už žádná oběť za hříchy viz Židům 10:18-27. Teprve když uděláte krok směrem k Bohu a od hříchu se obrátíte, takže už nejste jeho zajatcem, tak jste svobodní a Bůh se k vám přizná. Tedy pokud ustavičně porušujete smlouvu a setrváváte v modlářství, což je pro Hospodina ohavnost, tak neexistuje žádné dědictví, žádné Boží království pro vás. To ale neznamená, že nemůžeme na křesťanském shromáždění nebo při modlitbě cítit Boží blízkost - to můžeme, ale pravda se zjeví až teprve když jsme sami s Bohem po delší čas! Co v té době, kdy nechodíte do sboru, jak to zvládáte? Já si myslím, že to popírání posedlosti křesťanů je nebezpečné v tom, že můžete snadno upadnout do sebeklamu, že žádné modlářství nemáte a tak si ani nepřipustíte nesprávný výklad bible.)

Steven:

Bible říká očistěte své srdce...

Poddejte se tedy Bohu. Vzepřete se ďáblu a uteče od vás, přibližte se Bohu a přiblíží se vám. Umyjte své ruce, hříšníci, a očistěte svá srdce, vy, kdo máte rozdvojenou mysl." Jakubův 4:7-8

Pokud máte nečisté srdce, máte nečisté motivy nebo záměry na naších cestách s Bohem, kde chceme mít Ježíše plus něco nebo Ježíše plus hřích, že chceme mít Ježíše a zároveň nějaký oheň od Boha... nějaké podivnosti od křesťanů, které ale nejsou skutečně křesťanské, je to spíš určitá forma čarodějnictví. Vypadá to jako nějaké kouzlení s Ježíšem, mysticismus... Např. John Crowder...

Takže je tu ta divná verze křesťanství, nestačí mu bible, chce ještě něco navíc. Jsou to naše nečisté záměry, je to rozdělení.

Moderátor:

Je to jako cizí oheň. Veškerá ta pozornost na vás.

Steven:

Je to o vás a vašich nadpřirozené zkušenosti. Že vy můžete přijmout od Boha.

(Pozn. Pavel v 2. listu Korintským píše o tom, že se nechce chlubit, ale když se chlubí chlubí se svými slabostmi a ne zkušenostmi, jako koho všeho získal pro Krista. Chlubí se strastmi, co všechno byl ochotný podstoupit pro Krista.)

Steven:

Není to o tom jak mohu potěšit Pánovo srdce. Není to o tom jak já ho mohu více poznat a být jím více poznán. Je to jak já mohu použít jeho jméno, abych od něj něco získal. A stejně jako můžeme mít fyzické nebo psychologické vjemy můžeme mít i duchovní vnímání a to je přesně ta oblast, ze které jsem vyšel. To je proč mohu jít do církve a mohu poznat když tam je jiný duch. Když je tam nějaká služba kázání, mohu říct, jaký duch je pod tím uvolněn, jestli se tam děje něco jiného. A to je tím, že jsem z toho vyšel. Prostě jsem to viděl, jsem to cítil. Cítil jsem hodně duchů. A tak očistěte své srdce vy s rozdvojenou myslí, protože ten člověk, který má rozdvojenou mysl je nestálý ve všech svých cestách. Všechno to úsilí co stojí lidi, aby se vrátili zpátky na tu správnou cestu s Bohem, oni si neuvědomují jak moc jenom to maličko co povolí, to maličko hříchu, které schválí ve svém životě je zastaví na jejich cestě, protože se spokojí s tím stavem v jakém to je a způsobí že všechno v nich se stane nestabilní, protože nyní mají rozdvojenou mysl.

Schopnost rozlišovat duchy (1 J 4:1)

Moderátor:

Mluvil si o cizím ohni, že si byl na těchto událostech a viděl si rozdíl mezi lidmi, kteří chtějí Boha a ducha Svatého, cítit ho a přijít pod něj - a to je úžasné, to je biblické - proti tomu co není biblické.

Steven:

Když jsem byl poprvé spasen byl jsem v pentakostální církvi Assemblies of Canada, kde nemůžete být pastorem dokud nepředložíte důkazem, že mluvíte v jazycích. To neznamená, že nemůžete být spaseni - dokud nemluvíte v jazycích, ale abyste mohli být pastorem. Takže ta církev tam - já vám říkám - mnohokrát jsem se setkal s Bohem - pastor v té církvi má srdce pro Boha, čistého Ježíše - byl jsem tak požehnaný... Lidé se za mě modlili, lidé na mě vkládali ruce, aby se modlili za nějaký průlom. Nespočetněkrát jsem se setkal s Bohem. Říkám ti člověče, v té církvi jsem se setkal s Bohem. Takže když jsem začal více cestovat a začal jsem zkoumat další oblasti křesťanství můj test když jsem se setkal s tolika různými lidmi tak jsem poznal, kdy to byl Bůh a když to bylo něco jiného, namixovaného, když se jiný duch maskoval (přestrojoval). Jako bůh a satan. To není pán (Steven se tváří znechuceně, jako že to na něj působí ohavně). Je tam něco jiného. Pro lidi je důležité a být sami s Bohem a vyvinout si svůj vlastní vztah s Bohem. Tak aby měli tak jak je to řečeno v listu Židům své smysly vytrénované, aby rozlišovali dobré od zlého. Takže, když přijdu do té církve, jejich pastoři pro ně nedělají to rozlišování ...

Oni mají svůj osobní vztah s Bohem a mají vlastní rozlišení. 


(osobní poznámky)

Jak vytrénovat schopnost rozlišovat duchy?

Prostě jde o to, že vy sami potřebujete tu schopnost rozlišovat získat a vytrénovat. Není ale nutné, abyste si procházeli nějakou démonickou obsesí či démonickým útlakem, dost pomůže už to, že se porozhlédnete a čerpáte informace jak o falešných duchách, tak falešných učeních - protože jedno z druhým souvisí. Kde je falešný duch, tam je klam a nesprávný výklad písma. Kde je jiné evangelium, tam je i duch klamu. Kde je ignorování hříchu a neochota činit pokání tam je falešné učení a duch klamu. Kde je modlářství bude i duch klamu a naopak. Takže k získání té rozlišovací schopnosti se dá dopracovat různými způsoby. Pokud mám mluvit za sebe, tak je to právě to odizolování, o kterém mluvil Steven. Při tom hodně zabrousíte do samostatného studia bible, aniž byste byli ovlivňováni těmi lidmi, kteří se dopouštějí nesprávných výkladů bible, vytrhávání veršů z kontextu.

Volné překlady bible podporují vznik falešných učení

Měli byste si uvědomit, že když máte nějaký volný překlad bible, tak to umožňuje obrovský prostor pro hereze, které tyto bible díky volnému překladu podporují. K těm patří i Passion bible translation, kde autor bez biblického vzdělání se nechal inspirovat k "překladu" jen na základě vedení nějakým duchem nebo andělem bez znalosti hebrejštiny. Autor překladu Brian Simmons dává do překladu svoji představu o Bohu, která je velmi emocionální a propašovává tam ty slovíčka obhajující falešné učení ohně. Nečetl jsem tento překlad, ale nepochybuji o tom, že tam propašoval i slova podporující evangelium prosperity, protože to je stěžejní učení těchto lidí patřící ke hnutí New Apostolic Reformation.). Podobně jako existují katolické hereze, modlářství a všechno co je v rozporu s původním evangeliem tak tyto věci byly propašovány i do českých překladů, zejména tam kde se podíleli na překladech katolíci (Ekumenický překlad, Bible 21). To je důvod proč se učím hebrejštinu a zajímám se i o řečtinu a porovnávám si překlady s hebrejským nebo řeckým zněním (opisem rukopisu). Takže je to tak, že do překladů se dostalo mnoho takovýchto nepůvodních příměsí, které ovlivňují výklad - na to téma rád někdy vytvořím serii článků. Proto samotné studium biblických jazyků nebo alespoň porovnávání verše a s původním (řec., hebr.) zněním má smysl a pomůže vám dopátrat se pravdy, kterou by jinak vaše okolí neakceptovalo když ty biblické jazyky neznají. Pro ty lidi neznalé je snadnější akceptovat pravdu, kterou jim naservíruje pastor či kazatel, který nemá znalost biblického jazyka nebo jeho znalost je jen povrchní, takže to nestuduje do hloubky... Ale i když byste na narazili na znalého člověka, on může být ovlivněn doktrínou své církve, která ho drží v nějakých mezích. Takže nakonec vám z této rovnice vyjde, že jediný způsob jak se objektivně dopátrat správného výkladu je na nějaký čas se izolovat od lidí z náboženského prostředí a být mimo jejich vliv. V tom čase můžete bibli studovat a Duch Svatý vás povede tak, abyste Boží slovo porozuměli lépe než člověk svázaný náboženskými doktrínami. Díky tomu vybudujete svůj dům na skále a ne na písku, kterým je závislost na mínění jiných lidí.

(konec osobních poznámek)


Festival démonů - oheň, pomazání a chaos

Moderátor:

Otázka nyní je podle čeho určíš. Já osobně nevěřím, že potřebujeme něco víc než Otce, Syna a Ducha Svatého. Cokoliv - a já věřím, že cokoliv co Bůh chce zpřístupnit mně - věřím tomu, že on to zpřístupní v jeho správném načasování když se dostanu do důvěrného vztahu s ním.

Steven:

Je několik odlišných úrovní vztahů s Bohem - mohu být blíž k Bohu a mohu být daleko od Boha. Když jsem blíže k Bohu budu mít více jeho projevené přítomnosti, jeho projevené síly, která bude přítomná ve mně a na mně. A to je to co já chci. Ale to co se děje v kruzích, které mě zaujímají je každá služba a každá konference. Je to oslava předávání (angl. "impartation fest") (pozn. proč tomu rovnou neříct: oslava démonů?)... Je to festival dodávání něčeho zvenčí (pozn. přes nějaké jiné lidi). To není jenom Otec, Syn a Duch Svatý. Jakou novou substanci můžeš přijmout od této osoby, která očividně má sílu (angl. power) od Boha? A já chci, aby mi předal nějakou substanci. Ať už ta substance je oheň, o kterém jsme mluvili nebo o předávání té schopnosti ke komunikaci s anděly. (pozn. Takže tam přijmete nějaké "pomazání" nebo "požehnání" a získáte tu nadpřirozenou schopnost, která z vás vlastně dělá jasnovidce či věštce, protože to není od Boha; přijmeš věšteckého ducha - Sk 16:16.).

Je to impartování (předání) pro to, aby si mohl cestovat v duchovním světě. Nebo impartování, aby ses mohl dostat do nějakých vyšších duchovních sfér nebo do sfér slávy.

A co se stalo, že jsem z toho vyšel a chtěl jsem to prozkoumat. Myslel jsem si, že projdu tou zkušeností, že to není od Boha... Jen to vyzkouším, abych zjistil jaké to je. Jenom vyženu toho démona od sebe. A bude to dobrý. Ale nějak se to pokazilo, zničilo mě to ("ztroskotal jsem") - nesl jsem nějaké symptomy jeden až dva týdny. Dokud jsem nepocítil bázeň z Boha a křičel jsem znova a modlil jsem se a činil jsem pokání z modlářství a chci jenom tebe.

(pozn. překl. tady je na místě připomenout, že není dobrý nápad to zkoušet, protože záleží jen na Boží milosti jestli budete zase vysvobozeni. Vlastně to není na vás. Vy z vlastních sil nemůžete nic. Není to o vás, ale o Boží milosti a o Duchu Svatém. Takže autor našel milost k tomu aby byl schopen činit pokání, ale někomu jinému by se to nemuselo podařit a mohl by tak uvíznout přinejmenším na hodně dlouhou dobu ve velkých problémech, které vám mohou hodně poškodit život. Je to pohybování se na ostří nožů, vždyť nesloužíte Pánu ale démonům.)

Říkám spíše, že to, co obětují pohané, obětují démonům a ne Bohu. A já nechci, abyste byli účastníky démonů. Nemůžete pít Pánův kalich i kalich démonů; nemůžete mít podíl na Pánově stolu i na stolu démonů. Anebo chceme Pána popouzet k žárlivosti? Jsme snad silnější než on? Všechno smím, ale ne všechno je prospěšné; všechno smím, ale ne všechno buduje." 1 Korintským 10:20-23

Moderátor:

Takže místo Boha si hledal něco jiného...

Steven:

Ano. Používám jeho jméno jako "pružinu", prostituuji jméno Ježíš (pozn. nebo taky prodávám, kuplířím s Božím jménem), abych získal to co skutečně chci, což není on. Je to něco z mé vlastní spirituality, když to dělám pro uspokojení svých potřeb. Chci se cítit zmocněn (angl. empowered), chci cítit, že mám tyto nadpřirozené schopnosti. A chci se cítit jako že když nyní položím své ruce na lidi, lidi ucítí takovou tu sílu, wooo jako takové to pomazání nebo požehnání. Víte to. Že na ně udělám ten dojem. Chci být duchovní autorita pro ně (chce získat uznání). Chceš být na tom pódiu, chceš být viděný. A toto je modlářství, je to sebe-modlářství. Je to čarodějnictví (pozn. protože k získání moci a uznání využíváme nadpřirozenou sílu, která není od Boha).

Takže jsem poslouchal velmi starou písničku a zdálo se, že je to taková čistota ducha, co v tom bylo. A poslouchal jsem to. Byla to velmi jednoduchá píseň, kde je ten Duch Pána a taková svoboda a já jsem si říkal, to je to - jenom potřebuju Pána.Já potřebuju jenom Pána v jeho Duchu. A říkám: Bože omlouvám se, že jsem tě nepronásledoval. Dobrý test na to, abychom zjistili jestli sedíme pod někým je jaký je jejich názor na učednictví. Jak moc zdůrazňují učednictví. Vyrůstání ve spravedlnosti, , v růstu našeho poznání Boha a poznání a porozumění Božího slova nebo je to jako někteří z těch kazatelů o kterých jsme předtím mluvili - Todd Bentley; každý jeho servis je čerstvý oheň, čerstvé pomazání, budou tam padat lidé, všem se to líbí, ale si modlář. To je to samé jako já, když jsem chtěl jet na festival New Age a poslouchat, že tam je tento duch, že tam budeme mít seanci se vzýváním andělů.

A tak to co se stalo, bylo - já jsem se dostal z těch věcí.

Informace o Toddovi Bentleym

Pár informací jsem si o něm vyhledal v souvislosti jsem našel Službu čerstvým ohněm v Kanadě, Probuztení v Lakeland. Jinak je tato osoba známá se sexuálními a homosexuálními skandály viz zde.

V dalším díle:

Feedback / zpětná vazba

Ohledně dotazů na duchovní vysvobození mě můžete informovat přes kontaktní formulář.

Kontakt na autora překladu (Křesťanské stránky .webnode.cz).

© 2019-2021 Křesťanské stránky
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky