Dominionismus: 

Územní války

(Boj o území - Jeannentte Haley)

Původní nadpis: Territorial Warfare, Fact or Fiction?

Autor: Jeannette Haley

Vydavatel: Gentle Shepherd Ministries

Zdroj: https://gentleshepherd.com/index.php/territorial-warfare-fact-or-fiction 

Překlad: Křesťanské stránky webnode

Téma: Článek se vyjadřuje k militantní horlivosti některých věřících a snaze stavět se do duchovního boje vůči negativním fenoménům dnešní doby.

Formátování: Do části týkající se článku jsem přidal barevné a tučné formátování. Oranžový text styl italic - citace. Tučný oranžový - upozorňuje na velmi důležitý termín nebo větu, může jít i o citaci hereze. Červený tučný - věta varující s velmi důležitým sdělením. Oranžový tučný - důrazné upozornění.

V dnešní době probíhá spousta demonstrací - demonstrují za práva žen, práva homosexuálů, práva zvířat, práva menšin. Jen si vyberte! Zdá se, že všichni prosazují nějakou záležitost. A církev není výjimkou.

Kromě demonstrací za Ježíše a dalších netradičních veřejných exhibicí se nyní rozrůstá hnutí, které chce "zabrat naše sousedství, města, kraje, země a svět pro Boha". Naoko to může znít vznešeně a dobře, ale je to tak? Možná vás překvapí bližší prozkoumání základů, motivace a cílů tohoto populárního trendu.

Vzhledem k tomu, že svět je ponořen hlouběji do chaosu, destruktivních povětrnostních podmínek, ekonomických výkyvů, politických a sociálních nepokojů, nových strašlivých ran a nevyléčitelných nemocí spolu s neustálou hrozbou globálního jaderného ničení, reagovalo velké procento křesťanstva dosud nevídaným způsobem. Za pouhé něco přes deset let jsme byli svědky rostoucího neklidu mezi většinou charismatických církví, který nevyvrcholil ničím jiným než militantní horlivostí.

Za touto horlivostí je poněkud divoká, zastrašující, silná a nepoddajná energie. Je to energie, která silně působí dojmem, že pokud jste křesťanem, kterého dnešní druh "duchovní války" nezachytil, pak nedosahujete konečného Božího plánu (pro tuto planetu) a vůle (pro svůj křesťanský život), jinými slovy: "Minuli jste to!"

Co je vlastně "duchovní válka"? Můžeme tento výraz najít v Božím slově? Ne, ale zásady duchovního boje lze vyvodit z takových veršů z písem{1}, jako je Efezským 6: 10-18; 1 Timoteovi 1:18; 6:12; 2 Tim. 1: 7; 2: 4; Židům 10:32; Zjevení 12:11, 17; Lukáš 10:19; 2 Kor. 10: 3-5; 1. Jana 4: 4. Jak si všimnete, všechny tyto části písma v kontextu odhalují velmi odlišný typ "duchovní války", než jaký se dnes vede v církvích po celém světě. Skutečná biblická "duchovní válka" se soustředí na bitvu mezi křesťanem a satanem o víru věřícího. Primární bitva, ke které je každý věřící vyzván k boji, je proti osobním pokušením, obviněním, lžím, obavám, chtíčům, překážkám, kletbám a podobně. V celé Bibli není jediné pověření, které by církvi přikázalo svrhnout satanovu vládu nad tímto světem. Bible spíše jasně ukazuje, že je to Bůh, kdo přemůže našeho nepřítele.

Zjevení 12: 7-9 říká: "Tehdy nastal v nebi boj: Michael a jeho andělé bojovali proti drakovi. A drak bojoval, i jeho andělé, 8 ale nic nezmohli. Na nebi už se pro ně nenašlo místo 9 a ten veliký drak - ten dávný had, zvaný ďábel a satan, který svádí celý svět - byl svržen. Byl svržen na zem a jeho andělé byli svrženi s ním." Zjevení 12:10.

Kde začal veškerý tento horečný tlak na "převzetí království tohoto světa"? Odpověď najdeme v táborech Pozdních dešťů (Latter Rain), Manifest Sons of God, dominionistů. V roce 1983 Earl Paulk v Zraněném Kristově těle (Wounded Body of Christ) uvedl: "Začínáme přebírat nadvládu v duchovních oblastech vyháněním ďáblů a rozlišováním duchů ... Nakonec začínáme vládnout a panovat s Kristem. Vládneme a panujeme v sociálním prostředí, v nebesích a tady na zemi." Abychom ještě více přispěli k dnešní zmatku ohledně duchovního boje, často se čtou některé knihy a články, jako například: "Jak vydobít naše města pro Boha" (Taking Our Cities For God) od Johna Dawsona; "Prolomení pevností ve vašem městě" (Breaking Strongholds In Your City) C.P. Wagner; "Tři bojiště" (The Three Battlegrounds ) od Francise Frangipana; "Teritoriální duchové" (Territorial Spirits) od P. Wagnera / Rogera Forstera; "Jak vyvlastnit brány nepřítele" (Possessing The Gates Of The Enemy) od Cindy Jacobsové. Všichni tito autoři jsou součástí MSOG / dominionistického hnutí, jehož cílem je přinést Boží království (před viditelným návratem Krista) a ovládat národy světa prostřednictvím svých [falešných] "apoštolů" a "proroků". Bible varuje, že celosvětovou moc před druhým Kristovým příchodem bude mít Satan a Antikrist, nikoli církev.

Toto nahrazení církve nad pozemskou vládou Satana je prostě další formou "teologie nahrazení". Roger Forster píše v předmluvě ke knize "Teritoriální duchové", " Židům 2:5{2} nám ukazuje, že budoucí svět již nebude podřízen andělům, ale bude podřízen vykoupeným mužům a ženám, kteří budou vládnout s Kristem. V současné době trénujeme na vládnutí." Forster však nerozumí tomu, že "budoucí svět" v této pasáži písma není současný věk, kterému vládne přemáhající/vítězící církev. Jedná se o věk tisíciletí, kterému bude vládnout Pán Ježíš Kristus, král a Mesiáš.

Forster vysvětluje svoji "teologii nahrazení" tímto způsobem: "Tyto struktury [územní knížectví] budou renovovány s úplně novým personálem. Konečnému svržení satanovy vzpurné koloniální vlády ústřední vládou Boží předchází Abrahamovi synové víry přinášející požehnání všem rodinám na Zemi. To vyžaduje územní nároky (také: prohlášení,pp) a postoupení skrze celou Zem." Jinými slovy, Forster tvrdí, že církev nahrazuje územní duchy a řídí národy světa! (Všimněte si, že národní Izrael chybí.) Dále píše: " Nakonec toto hnutí odporu může vyprodukovat dostatečný počet vyškoleného personálu, aby převzal vládu a správu kolonie od Satana a jeho andělů, což bude nejméně rušit nebeské strukturální síly ... dokud se taková síť odporu proti Satanovi nenajde po celé zemi, nezastaví se druhý příchod našeho Pána a jeho celková vláda nebude omezena. "Osobně to zní spíš jako sci-fi scény z Hvězdných válek ( což je čistý hinduismus) než ze zdravé biblické exegeze.

Arogance těchto samozvaných vůdců nás nepřestává udivovat. Opravdu věří, že výsledek všeho tohoto "duchovního mapování", "územní války", "svázání a uvolnění" atd., Ve skutečnosti porazí Satana a jeho démony a jejich kontrolu nad tímto světem. Je to nejen arogantní a troufalé, ale také nebiblické. Navzdory jasnému učení Božího Slova jsou však miliony lidí, kteří si říkají křesťané, zcela zmítáni touto marnou činností.

Existuje také vážné nebezpečí v používání Ježíšova jména k dosažení osobních, nebiblických cílů, jako je zábrana proti Satanovi a démonům za účelem jejich směrování z jejich pozic (které jim Bůh dovolil držet, dokud je nevyloučí) nebo ve velení a vyvolávání věcí, které nám jako křesťanům nebyly přiděleny jako odpovědnost. Křesťané dnes používají Ježíšovo jméno tak uštěpačně, neuctivě a neuctivě, až se ve mně třesou! 2. Petra 2: 10-12 uvádí: "... jsou opovážliví, sebedůvěrou, nebojí se mluvit o zlých důstojnostech. Zatímco andělé, kteří mají větší moc a moc, na ně před Hospodinem nevznášejí obvinění. Ale tato, jako přirozená brutální zvířata, která mají být vzata a zničena, mluví zlo o tom, čemu nerozumí; a zcela zahynou ve své vlastní zkaženosti. "

Juda 8-10 uvádí: " Podobně i tito špinaví snílci poskvrňují tělo, opovrhují panstvím a mluví o zlých důstojnostech. Přesto archanděl Michal, když se potýkal s ďáblem, o kterém vedl spory o Mojžíšově těle, neměl proti němu přinést zábradlí obžaloba, ale řekla: "Pán tě kárá. Ale tito mluví špatně o tom, co nevědí, ale co vědí přirozeně jako brutální zvířata, v těch věcech se zkazí." " Důstojnosti jsou andělské síly a knížectví.

Když Ježíš řekl svým učedníkům, " a tato znamení budou následovat ty, kteří věří; V mém jménu budou vyhánět ďábly; budou mluvit novými jazyky " (Marek 16:17) Mluvil v kontextu osobní, osobní služby. Ano, skutečný věřící, který je upřímný před Bohem, má pravomoc vyhánět ďábly z určitých jednotlivců v dobách osobní služby vedené Duchem svatým. Neexistuje však jediný biblický mandát, aby církev "svrhla knížectví a moc" vládnoucí nad městy a národy, aby církev mohla převzít vládu! Ani Ježíš, ani učedníci nám nezanechali žádné příklady takové činnosti.

Satanovým cílem je zavést systém jednoho světa, kterému předsedá. Tento systém bude politický, ekonomický a náboženský. Jeho platformou bude mír. Bude podporováno "láskou" a "světlem" a "dobrou vůlí" pro celé lidstvo. Díky lživým známkám a zázrakům jeho falešná utopie podvede všechny kromě těch vyvolených. Prostřednictvím hnutí New Age, Organizace spojených národů, parlamentu světových náboženství, globální etiky a dalších silných prostředků se vláda jedné země přibližuje. A nechtěně mohou být horliví, militantní křesťané, kteří se věnovali monumentálnímu a nekonečnému úkolu "strhávání pevností", aby mohli "vzít svá města za Boha", možná jen dalším prostředkem, kterým bude satan schopen ustanovit své pozemské pravidlo. Přemýšlejte o tom. Daniel 10:20 odhaluje, že když byl jeden démonický vládce převládán, přišel jiný a zaujal jeho místo.

Boží plán pro svůj lid se nezměnil bez ohledu na to, co učí panství a další falešní proroci. Naše pověření je stejné - pozvednout Ježíše! Stále máme " Jít ... a učit všechny národy, křtít je ve jménu Otce i Syna i Ducha Svatého: Učit je zachovávat vše, co jsem vám přikázal " Matouš 28 : 19, 20a. " Nové přikázání vám dávám, abyste se navzájem milovali; jako jsem vás miloval, i vy se navzájem milujte. " Jan 13:34. " Vy mi budete svědky ... " Skutky 1: 8.

Kdo je tedy zodpovědný za ďáblovu porážku? Nikdo jiný než sám Viktor, Ježíš Kristus! " Za tímto účelem se projevil Boží Syn, aby zničil ďáblovy skutky. " 1 Jan 3: 8

Až příště váše církev zazpívá písně jako "Jdu nahoru do tábora nepřítele, abych vzal zpět to, co mi ukradl", zastavte se a přemýšlejte, o čem zpíváte. Kdo je povýšen, církev nebo Kristus? Kdo se přihlásí k odpovědnosti za to, co může udělat jen Bůh? Kristus, ne církev, ani tento svět, ani duchovní válka, je naší požehnanou nadějí! " A viděl jsem, jak se nebe otevřelo, a aj, bílý kůň; a ten, který na něm seděl, byl nazýván věrný a pravdivý, a ve spravedlnosti soudí a bojuje. korun; a měl napsané jméno, které nikdo neznal, ale on sám. A byl oblečen do roucha namočeného v krvi; a jeho jméno se jmenuje Slovo Boží, a vojska, která byla v nebi, ho následovala na bílém koně odění jemným lněným masem, bílé a čisté. A z jeho úst vychází ostrý meč, aby s ním bil národy; a bude je ovládat železnou hůlkou; a šlape vinný lis zuřivosti a hněv Všemohoucího Boha. A má na svém rouchu a na svém stehně napsané jméno: KRÁL KRÁLŮ A PÁN LORDŮ "Zjevení 19: 11-16.

Vyzkoušejte ducha, prohlédněte si ovoce. Ujistěte se, že nejste svedeni pravdou. Kéž nám Bůh pomůže, abychom nebyli jako pět pošetilých panen v Matoušovi 25, které promrhaly svůj olej honbou za klamy, takže se nakonec zavřely dveře a ocitly se navždy mimo Boží království. Amen.

Poznámky křesťanských stránek

{1} 1. Jana 4: 4

Ef 6:10-18 "Závěrem, bratři moji, posilněte se v Pánu a v moci jeho síly. Oblečte si celou Boží zbroj, abyste se mohli postavit proti ďáblovým úkladům. Vždyť náš boj není proti krvi a tělu, ale proti vládám, proti mocnostem, proti světovládcům temnoty tohoto věku, proti duchovním silám zla v nebesích. Proto si vezměte celou Boží zbroj, abyste mohli odolat ve zlý den, všechno vykonat a zůstat stát. Stůjte tedy přepásáni na bedrech pravdou a oblečeni pancířem spravedlnosti; nohy mějte obuté připraveností kázat evangelium pokoje. Nade všechno si pak vezměte štít víry, jímž budete moci uhasit všechny ohnivé šípy toho zlého. Vezměte také přilbu spasení a meč Ducha, jímž je Boží slovo, a v každý čas se každou modlitbou a prosbou modlete v Duchu, a právě proto bděte ve vší vytrvalosti a prošení za všechny svaté."

1 Tim 1:18-20 "Toto přikázání ti ukládám, můj synu Timoteji, podle předešlých proroctví o tobě, abys skrze ně bojoval dobrý boj, maje víru a dobré svědomí, které někteří odvrhli a ztroskotali ve víře (z nichž je Hymeneus a Alexandr, které jsem vydal satanovi, aby se odnaučili rouhat).

1 Tim 6:12 "Bojuj ten dobrý boj víry, chop se věčného života, k němuž jsi také povolán, a vyznal jsi dobré vyznání před mnoha svědky."

2 Tim 1:7-8 "Bůh nám přece nedal ducha bázlivosti, ale ducha moci, lásky a jasné mysli. Proto se nestyď za svědectví našeho Pána, ani za mě, jeho vězně, ale snášej spolu se mnou útrapy pro evangelium podle Boží moci."

2 Tim 2:3-4 "Snášej tedy útrapy jako dobrý voják Ježíše Krista. Žádný, kdo bojuje, se nezaplétá do záležitostí běžného života, aby se líbil svému vojevůdci."

Židům 10:32-39 "Připomínejte si tedy dřívější dny, v nichž jste byli osvíceni a podstoupili jste mnohý zápas s utrpením, ať už jste byli veřejně vystavováni potupám a soužením, nebo jste se stali společníky těch, s nimiž bylo takto nakládáno. Zakusili jste přece spolu se mnou i vězení a s radostí jste přijali uloupení svého majetku s vědomím, že máte pro sebe lepší a trvalé vlastnictví v nebesích. Proto nezahazujte svou smělou důvěru, která má velikou odplatu. Potřebujete totiž vytrvalost, abyste vykonali Boží vůli a dosáhli zaslíbení. "Vždyť již velmi, velmi zakrátko přijde Ten, který má přijít, a neopozdí se. Spravedlivý pak bude žít z víry;* kdyby však couvl, má duše v něm nenajde zalíbení." My však necouváme k záhubě, ale věříme k získání duše."

* - pozn. citace z Abakuka 2:3-4 "Abakuk 2:3 Vidění už ukazuje k určitému času, míří neomylně k cíli; prodlévá-li vyčkej, neboť přijde zcela jistě, zadržet se nedá." Pozor na opovážlivce; není v něm duše přímá. Spravedlivý bude žít pro svou věrnost. (5)  Jako víno oklame, tak neobstojí troufalý muž..." - Kontext je o pýše a lidech, kteří se srocují za účelem vzpoury. V Žd 10:32 Pavel tedy mohl naznačovat, že věřící mají být poslušni. ... pozor ale: Ab 2:4 Přeloženo z vulgáty Google Translator  "aj, ten, kdo je vztyčen, není v jeho duši upřímný, bude v sobě; ale spravedlivý bude žít svým životem,", z hebr.: "Pozor na toho, kdo se vyvyšuje, není přímá jeho duše v něm, ale spravedivý loajalitou/neochvějností bude žít."

Zj 12:11 "Oni však nad ním zvítězili díky krvi Beránka a díky slovu svého svědectví, a nemilovali své duše až k smrti."

Zj 12:17 "Drak se tedy na tu ženu rozhněval a odešel svést boj s ostatními z jejího semene, kteří zachovávají Boží přikázání a mají svědectví Ježíše Krista."

L 10:19 "Hle, dávám vám moc šlapat na hady a štíry i na veškerou sílu nepřítele a vůbec nic vám neublíží."


2 Kor 10:3-6 "Ačkoliv totiž chodíme v těle, nebojujeme podle těla. Zbraně našeho boje totiž nejsou tělesné, ale jsou v Bohu mocné k boření pevností: Boříme výmysly a každou povýšenost, která se pozdvihuje proti poznání Boha; uvádíme každou myšlenku do zajetí*, aby byla poslušna Krista, a jsme připraveni potrestat každou neposlušnost, až se naplní vaše poslušnost."

* - pozn. αἰχμαλωτίζοντες [aichmalótizontes] - pres. part. akt. - vést do zajetí, podřizovat, podmanit si, chytit, uvést pod kontrolu, také: upoutat, uchvátit

1 J 4:4 "Vy jste z Boha, synáčkové, a zvítězili jste nad nimi; neboť větší je Ten, který je ve vás, nežli ten, který je ve světě."

{2} Je absurdní, že Forster nevidí co verš Židům 2:5-9 doopravdy říká: 

Židům 2:5-9 "Ten budoucí svět, o němž mluvíme, přece nepoddal andělům. Někdo však na jednom místě vydal svědectví: "Co je člověk, že na něj pamatuješ, a syn člověka, že ho navštěvuješ? Učinils jej o málo menším než anděly (tj. posly,pp), korunovals jej slávou a ctí, ustanovils jej nad dílem svých rukou, všechno jsi poddal pod jeho nohy." Když mu tedy poddal všechno, nenechal nic, co by mu nebylo poddáno. Nyní ovšem ještě nevidíme, že je mu všechno poddáno, ale Ježíše, jenž se stal o málo menším než andělé, aby z Boží milosti okusil smrt za každého člověka, toho vidíme pro utrpení smrti korunovaného slávou a ctí."

Nejen, že Pavel psal o tom, že člověk je o málo menší než andělé (a v hebrejské bibli je dokonce napsáno: Učinils ho o málo menším než Boha (tj. Elohim - sebe)... Ale taky píše o Ježíši, že je mu všechno poddáno, že se na čas stal o málo menším než Boží poslové. Co Židům 2:6-9 říká, že člověk je poddán andělům - nemluví o čase budoucím, ale přítomném. Je to však jedno z nesnadno srozumitelných míst, o kterém píše apoštol Petr: "která nevědomí a nestálí lidé ke své vlastní záhubě překrucují, tak jako i ostatní Písma." (2 P 3:16). Podle tohoto místa tedy někteří falešní učitelé (hnutí víry) interpretují tak, že Ježíš když zemřel, zemřel i jeho duch a byl vstan z mrtvých byl nové stvoření - a degradují tak postavení samotného stvořitele světa (J 1:3,10,14). Pavel říká, že nejen, že je vše poddáno člověku, ale je také vše poddané Ježíši Kristu, JENOM TO NEVIDÍME! Jak může být vše poddané člověku? Hebrejské slovo Adam, které je použito na začátku bible je označení pro celou lidskou rasu, nejen pro jednoho jednotlivce. Z hlediska jednotlivce, na tomto světě existuje jistá hierarchie, ale Bůh nestvořil člověka k tomu, aby vládl jeden nad druhým (manipuloval, uplatňoval moc nad druhým člověkem a vykořisťoval druhé), ale především, aby vládl nad zvířaty a celou zemí ve smyslu, aby o ní pečoval, aby nebyla pustá a nevyužitá.
© 2019-2021 Křesťanské stránky
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky