Může mít křesťan démona?

Chaos je mezi baptisty


Chaos je i mezi baptisty...

V tomto videu baptistický pastor Jim Osman, a další baptista Justin Peters obhajují tvrzení, že křesťan nemůže mít démona. Jejich stanovisko je, že člověk se má držet zdravé teologie, i když by zkušenost mluvila o opaku a vyvracela mylnou teologii. Osman přitom cituje Merrilla Ungera, který po mnoha letech přehodnotil své teologické závěry poté, co se dozvěděl o zkušenosti jiných křesťanů. Jinými slovy postoj Osmana a Peterse je nezdravý, protože zatímco mnozí křesťané mluví o osvobození z otroctví díky vymítnutí démona, oni toto odmítají jako nesprávný postup a razí tím dogmatický přístup, který nám zanechává tento vzkaz: "Raději věřící nechat v zajetí a bez efektivního evangelia, než uvěřit zkušenosti ostatních, křesťanů, kteří byli vysvobozeni a svědčí o nalezení nového života a nové svobodě v Kristu."

Osmanovo prohlášení:

Merrill Unger ve své knize Biblická démonologie

(The biblical demonology) v roce 1952 udělal toto prohlášení:

"Démonickému obsazení" (angl. 'possession', znamená 'vlastnictví') "démonem jsou vystaveni jenom nevěřící lidé."

Později prohlásil, že jeho prohlášení bylo založené "na předpokladu, že zlý duch nemůže obývat uvnitř vykoupeného těla spolu s Duchem Svatým."

Později ve své knize "Démoni ve světě dnes" (Demons in the World Today) v 1971 Merrill Unger změnil svůj postoj a řekl: "Písmo neodpovědělo na tuto otázku jasně," a zmínil, že obdržel dopisy od lidí z celého světa, kteří podávali své popisy, démonického obsazení u křesťanů a pak pokračoval a řekl toto: "Většina by se zdráhala říci, že věřící člověk, může být obsazený démonem; takové případy se zřídkakdy vidí, zda-li vůbec ve Spojených státech můžeme nějaké vidět, avšak v zemích, kde démoni po celé věky řádí, modlářství kvetlo nepovšimnuto evangeliem, a o nově obrácených věřících, kteří byli vysvobozeni ze zajetí démonů, je známo, že když se vrátili ke svým starým modlám opět do tohoto zajetí upadli. Svědectví mnoha misionářů z pohanské oblasti podporují tento důkaz."

Konec Osman.

Klíč k pochopení této jejich teologie je, že baptisti nepovažují ty lidi, kteří odpadli znovu k modlářství za pravé věřící, nepovažují je za skutečně obrácené křesťany. Takže podle nich vlastně tito lidé, kteří nejsou schopni přestat hřešit (protože nebyli vysvobozeni z okultismu nebo jiných problémů) nejsou křesťané!!! A to můžete vidět i v následujícím videu (které je opravdu dlouhé, ale výuka začíná až od 0:37:19 a 1:08:00 kde další baptistický pastor Jason Cooley (Old Paths Baptist Church, Northfield, Minnesota)) označuje letniční věřící za nespasené a nepravé (neobrácené) křesťany. A ti, kteří se obrátili a nechali se pokřtít v baptistické církvi, svou konverzi většinou jen předstírali, takže jsou, podle něho, také odpadlíci (z jeho líčení se nespasení a nekřesťané zdá v jeho očích být jedno a to samé). To vyučování pojednává o tom jak mysticismus kompletně pronikl do křesťanství. Další jeho názor na "being slaing in the spirit" je takový, že padání dozadu je znakem odpadlictví 1:48:16. Cooley zde říká, že je to duch kundalini (v tom s ním souhlasím) a tito lidé jsou "zavražděni" jiným duchem. Dělají to hinduisté. Je to podle něj velké zlo a velmi zvrácené. Někteří lidé vydávají svědectví o tom, že jejich tělo se svíjelo, cítili jakoby elektrický proud. A nyní je ta důležitá pointa, toho co ten pastor říká. Takže on tvrdí, že mnoho lidí, co přišlo z těch letničních kruhů a se toho chtělo zbavit, ale nemohli! (1:50) On tvrdí, že ten duch s nimi zůstává. A nedokáží setřást ty charismatické doktríny. Takže co on vlastně říká? On říká: Jste sice posedlí démonem, ale my vám nemůžeme pomoct, protože nevymítáme!!! ... Na jednu stranu řeknou o bývalých letničních: "Když přestoupíte k nám a necháte se pokřtít podle toho našeho křtu (1:51:38), protože ten váš letniční křest neuznáváme, stanete se křesťany", ale démony z nich nevyženou... A navíc ještě řekne, že ty přesvědčení jim nikdo nedokáže vyvrátit, takže jsou vlastně odpadlíci, kvůli odlišným názorům, takže jim už nikdo nedokáže pomoct. A to je právě ten důvod, proč by se tito lidé, kteří byli u letničních a utíkají od nich, měli vyhnout baptistům, protože baptisti jim nedokážou pomoct, protože nevymítají démony z křesťanů!!! To je důkaz toho, že jejich teologie je zvrácená. Protože oni nechají ty lidi topit se v tom. Řeknou: "Ne, vy nemáte démona, my nevymítáme démony" ale pak se objeví kazatelé jako tento, a tvrdí, že se jim nikdy toho démona z nich nepovedlo dostat... A on to přiznává, on říká, že pokud věříte něčemu jinému než oni (např. bezhříšný perfekcionismus 01:50:49, snad myslí učení Johna Weslyho; snaha následovat zákon 1:52:51), nebo jestli jste se nechali pokřtít ženou, tak váš křest není platný atd., tak podle něho máte ducha Jezábel. Žena podle tohoto pastora nemůže odporovat či oponovat muži, jinak má ducha Jezábel. Ale toto Pavel neučil, toto učení o duchu Jezabel si zase odporuje s učením bible a výše zmíněných dvou pánů Osmana a Peterse, kteří říkali, že teologie nemá stát na zkušenosti. Takže vidíte, že i baptisté jsou rozloženi uvnitř a mluví jeden proti druhému - nemají pevnou a jasnou teologii.

Navíc když nevymítají tak nedokáží pomoci právě těm lidem, kteří před svým obrácením byli v New Age, hinduismu nebo jinak se zapletli s okultismem. Nedokážou jim pomoct, protože všechno nechají na jejich vlastních silách. Když se obrátí od svých hříchů, ano, podle bible jsou spaseni. Ale zároveň někteří baptisté říkají, že křesťan nemůže mít démona, takže nebudou vymítat, takže pokud potřebuje z něčeho pomoct, neexistuje pro něj naděj na to, že se dostane z tohoto zajetí, protože se má o to snažit sám. A copak může člověk sám sebe osvobodit, jen na základě vlastní víry? Když k tomu nemá sílu?

Profesor jižních baptistů Stephen Wellum řekl:

"Může být křesťan posedlý démonem? Ne. Být démonem posedlý by znamenalo, že člověk je mimo Krista - že člověk je mrtvý ve svých hříších, že člověk je pod mocí toho zlého."

No zajímavé na toto téma je Ježíšovo kázání:

Nikdo nemůže sloužit dvěma pánům. Buď totiž bude jednoho nenávidět a druhého milovat, nebo se bude toho jednoho držet a tím druhým pohrdne. Nemůžete sloužit Bohu i mamonu." Mt 6:24

Žádný sluha nemůže sloužit dvěma pánům. Buď totiž bude jednoho nenávidět a druhého milovat, nebo se toho jednoho bude držet a tím druhým pohrdne. Nemůžete sloužit Bohu i mamonu." L 16:13

Jak je možné, že Ježíš říká: "nemůžete" a přesto to mnozí dělají? Před tímto veršem je ještě jeden verš o sobectví, kde sobectví je přirovnáno ke tmě. Jinými slovy, sobectví, znamená, že člověk neslouží Bohu.

A Pavlovo slovo je podobné:

Nemůžete pít Pánův kalich i kalich démonů; nemůžete mít podíl na Pánově stolu i na stolu démonů." 1 K 10:21

Jak je možné, že Pavel říká, nemůžete, a přesto to Korintští očividně dělali! A to je stejná situace jako to o čem mluvil Ježíš. Takže očividně žijeme v situaci, kdy mnozí křesťané slouží dvěma pánům. Ježíš a Pavel neříkají, že tato situace nemůže nastat, ale že není správná, neboť v takové situaci, člověk nemá jisté spasení. Kdo je nevěrný může být shledán Božím nepřítelem. Ježíš přece varoval v Mt 7:22-23 Mnozí mi budou říkat Pane, Pane, ale já je odvrhnu. To naznačuje, že podle evangelia mnozí mají být přesvědčeni o tom, že jdou po správné cestě, že jsou spaseni, ale budou odvrženi, protože sloužili dvěma Pánům. Ne, že by Pán neodpouštěl malé prohřešky, ale jak víme, že náš vědomý, ale zatajovaný hřích, bude odpuštěn? V 11. kapitole Pavel říká:

Neboť kdo jí a pije nehodně, jí a pije sám sobě odsouzení, jelikož nerozsuzuje Pánovo tělo. Proto jsou mezi vámi mnozí slabí a nemocní a mnozí usínají. Kdybychom se totiž rozsuzovali sami, nebyli bychom souzeni." 1 K 11:29

Pavel jinými slovy říká, že mnozí z Korintských slouží hříchu, místo Bohu. Takže přestože říká "nemůžete" tak vlastně říká: "Je to možné a děje se to, ale tak to být nemá." Tím je tedy prokázáno, že někteří slouží oběma Pánům. A výše zmíněný baptistický pastor Jason Cooley to vidí tak, že tito jsou odpadlíci od Boha a ti budou zavrženi. Pokud z někdo potřebuje vymítnout démony, jsou to tito. Toto je jejich teologie, kterou ospravedlňují možnost, že křesťan může mít démona, pouze ten křesťan, který je natolik věrný Bohu, že žádného démona nemá, bude spasen! Podle baptistů - pokud jste zapleteni do letničních praktik - a podle nich jsou i jazyky a prorocké dary zlo, jste pod démonickými vlivy a máte démona, protože nejste pravý křesťan. Takže jak se vysvobodíte? No podle nich je přece třeba se toho ducha zbavit. Podle nich nejste křesťan. Ale pokud jste letniční anebo jste se zapletli s učením a praktikami New Age, a současně si myslíte, že křesťan nemůže mít démona, ale tak máte špatnou teologii. 


Jaký je tedy závěr? Baptisté vlastně říkají (naším jazykem) tito křesťané (jako my letniční a s jinou teologií než oni) nejsou spaseni a mohou mít démona, protože to nejsou praví křesťané. Takže zatímco říkají, že křesťané mít démona nemohou, tak vlastně myslí: "mohou, ale vy nejste pravý křesťan!"

© 2019-2021 Křesťanské stránky
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky